۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۷۶۵۸۶
فریادهای نماینده پارلمان عراق بر سر مجری الجزیره؛

داعش دولت اسلامی نیست/ به تضعیف بسیج مردمی عراق پایان دهید

خبرگزاری رسا ـ یکی از نمایندگان پارلمان عراق در گفت‌وگو با شبکه الجزیره با فریادهای خود این شبکه ماهواره ای را به باد انتقاد گرفت و نسبت به موضع الجزیره درباره مسائل عراق اعتراض کرد.
شبکه الجزيره



به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، محمد ناجی، نماینده پارلمان عراق در گفت‌وگو با شبکه ماهواره ای الجزیره در واکنش به خبر کشته شدن بیش از 113 نفر از نیروهای بسیج مردمی عراق در عملیات آزادسازی الانبار ، گفت: این خبر کذب محض است. متاسفانه شبکه الجزیره درحالی اینگونه اخبار را مخابره می‌کند که نسبت به تلفات داعش در عراق بی تفاوت است.

 


وی افزود: اگرچه نیروهای بسیج مردمی عراق در نبرد با داعش به شهادت می‌رسند اما شمار تلفات داعش به مراتب بیشتر است.

 


این نماینده ائتلاف دولت القانون عراق به شدت از نحوه پوشش اخبار عراق از سوی شبکه ماهواره ای الجزیره انتقاد کرد و گفت: این شبکه درحالی از تعبیر دولت اسلامی برای داعش استفاده می‌کند که بسیج مردمی عراق را شبه نظامیان طایفه ای معرفی می‌کند.

 


محمد ناجی که از شدت عصبانیت بر سر مجری الجزیره فریاد می‌زد، خواستار پایان دادن الجزیره به سیاست تضعیف بسیج مردمی عراق شد و افزود: الجزیره نباید جنایت‌های تروریست‌های داعش را نادیده بگیرد و به تفرقه انگیزی بین مردم عراق ادامه دهد.

 


این سیاستمدار عراقی که نسبت به تلاش های مجری الجزیره برای پایان دادن به سخنانش بی‌تفاوت بود، با تأکید براینکه ملت عراق به این شبکه اجازه حمایت از داعش را نمی‌دهد، تصریح کرد: شبکه الجزیره باید بین حمایت از داعش و پشتیبانی از مردم عراق یک گزینه را انتخاب کند.

 


محمد ناجی استراتژی الجزیره در مورد تحولات عراق را از نظر رسانه ای غیر حرفه ای عنوان کرد و گفت: متاسفانه الجزیره اهداف سیاسی برخی کشورها را در عراق دنبال می‌کند. شبکه الجزیره نسبت به کشته شدن صداها عراقی در انفجار تروریستی اخیر بی تفاوت بود اما در مورد آمار کشته شدگان بسیج مردمی عراق بزرگ‌نمایی می‌کند.

 


وی با تأکید براینکه داعش در شهر فلوجه در محاصره نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق است، گفت: نیروهای نظامی عراق توانسته اند در مدت اخیر دستاوردهای مهمی را به دست آورند./983/ب912/ک
 

ارسال نظرات