۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۷۶۷۹۵

بررسی گرایش شهروندان کانادایی به اسلام از منظر جامعه‌شناختی

خبرگزاری رسا ـ یک جامعه‌شناس استرالیایی تصمیم دارد علل و عوامل گرایش شهروندان غیرمسلمان کانادایی به دین اسلام را مورد کاوش و ارزیابی علمی قرار دهد.
اسکات فلاور جامعه شناس کانادايي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پروفسور «اسکات فلاور»، جامعه‌شناس استرالیایی و استاد دانشگاه ملبورن، قصد دارد با سفر به کانادا به تحقیق و مطالعه درباره پدیده گرایش شهروندان کانادایی به اسلام بپردازد.

 

یک مؤسسه علوم اجتماعی در کانادا با نام انگلیسی « Public Safety Canada» وابسته به دولت این کشور، با اختصاص بودجه‌ای به مبلغ 170 هزاردلار تأمین مالی این پژوهش را بر عهده گرفته است.

 

این مؤسسه از اسکات فلاور خواسته با انجام تحقیقات لازم به این پرسش پاسخ دهد که چرا شهروندان کانادایی به طور فزاینده به دین اسلام علاقه‌مند می‌شوند؟

 

پروفسور اسکات فلاور که پیش از این در مورد علل مشرف‌شدن شهروندان استرالیایی به دین مبین اسلام مطالعه کرده است، از این پیشنهاد به خوبی استقبال کرده و به زودی برای انجام تحقیقات خود رهسپار کانادا می‌شود.

 

وی وضع قوانین «نادرست» از سوی دولت کانادا را در افزایش نگرانی‌ها در میان مسلمانان و همچنین غیر‌مسلمانان کانادایی که به دین اسلام گرویده‌‌اند، تأثیرگذار می‌داند و می‌گوید: این مسئله تحقیقات پیش‌رو را با دشواری و پیچیدگی روبرو می‌کند، چرا که ممکن است در میان افراد مورد مطالعه این ترس وجود داشته باشد که مبادا به واسطه این پژوهش از سوی حکومت به دلیل مسائل امنیتی تحت شناسایی و تعقیب قرار گیرند.

 

قرار است نتایج این پژوهش، با رعایت حفظ حریم و اطلاعات خصوصی افراد شرکت‌کننده در آن، نهایتا در دسترس عموم قرار گیرد.

 

همچنین، در تهیه گزارش نهایی به وسیله این محقق استرالیایی، تفاوت‌های بنیادین میان گرویدن به اسلام و افراط‌گرایی خشن مورد سنجش و ارزیابی علمی قرار خواهد گرفت./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات