۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۷۶۷۹۷

زخمی شدن چند فلسطینی در مسجد الاقصی/ ورود دو وزیر تندروی صهیونیستی به مسجد

خبرگزاری رسا ـ در حمله صبح امروز یکشنبه نظامیان ارتش صهیونیستی به مسجد مبارک الاقصی به منظور حمایت از شهرک نشینان تندروی صهیونیست که به بهانه سالروز تخریب معبد موهوم وارد آن شده بودند، درگیری هایی میان آنها و نمازگزاران فلسطینی روی داد که در نتیجه آن چند فلسطینی زخمی شدند.
سرکوب راهپيمايي هاي حمايت از مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان صهیونیستی برای اقامه آیین های مذهبی وارد مسجد الاقصی شده بودند که این مساله سبب اعتراض نمازگزاران فلسطینی و درگیری آنها با صهیونیست ها شد. اوری آریئل وزیر سابق شهرک سازی و وزیر کشاورزی دولت صهیونیستی هم در میان صهیونیست ها حضور پیدا کرده اند.

 

این در حالی است که رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه تدابیر امنیتی شدیدی را در شهر اشغالی قدس و به ویژه بخش قدیمی آن به مورد اجرا گذاشت و با بستن جاده های منتهی به این شهر سعی کرد شرایط را برای ورود شهرک نشینان صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی به بهانه سالروز "تخریب معبد" فراهم کند.

 

به گزارش شاهدان عینی، شهرک نشینان صهیونیست در همین راستا در راهپیمایی که جمعیت "زنان سبز" خواستار برگزاری آن شده بود، شرکت کردند و به سمت دیوار براق در مسجد الاقصی راهپیمایی کردند.

 

صهیونیست های افراطی همچنین از صبح امروز یکشنبه سعی دارند راهپیمایی هایی را برای ورود به مسجد الاقصی برگزار کنند و رژیم صهیونیستی نیز تدابیر امنیتی شدیدی را در اطراف این مسجد به کار گرفته است تا مانع از ورود و تحصن نمازگزاران فلسطینی در داخل آن به منظور مقابله با ورود صهیونیست ها به مسجد الاقصی شود.

 

نظامیان صهیونیستی از عصر دیروز شنبه کارت های شناسایی جوانان فلسطینی را به هنگام ورود به مسجد الاقصی می گیرند تا مانع از تحصن آنها در داخل مسجد شوند. آنها همچنین موانع آهنی در اطراف مسجد الاقصی گذاشته اند و صدها نفر از سربازان ارتش صهیونیستی و عناصر پلیس در بخش قدیمی قدس مستقر شده اند.

 

شاهدان عینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیستی در جریان ممانعت از ورود نمازگزاران فلسطینی به داخل مسجد الاقصی، به یکی از نگهبانان این مسجد حمله کردند و یک کودک فلسطینی را نیز بازداشت کردند. با وجود این تدابیر امنیتی شدید، جوانان فلسطینی در داخل مسجد تحصن کرده اند تا جلوی ورود صهیونیست ها به داخل آنرا بگیرند.

 

گفتنی است که هر ساله در چنین روزی صدها نفر از شهرک نشینان صهیونیست به بهانه سالروز تخریب معبد موهوم وارد مسجد الاقصی شده و ضمن ادای آیین های عبادی در نزدیکی دیوار براق، پرچم های رژیم صهیونیستی را در دست می گیرند و دست به اقدامات تنش زا می زنند./980/ب102/د

ارسال نظرات