۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۷۷۵۳۶

نوجوان فلسطینی 26 روزه حافظ قرآن شد

خبرگزاری رسا ـ اردوگاه‌های قرآنی واقع در نواحی مختلف نوار غزه با وجود مشکلات فراوان در تأمین هزینه مربیان قرآنی خود، ضمن تشکلیل حلقه‌های قرآنی به امر تربیت حافظان قرآن مبادرت می‌ورزند.
قرآن کريم

به گزارش خبرگزاری رسا، الحسنی 14 ساله، حفظ قرآن کریم را در مسجد «العودة الی الله» واقع در اردوگاه «جبالیا» در شمال غزه آغاز کرد؛ این اردوگاه از جمله اردوگاه‌های تابستانی حفظ قرآن کریم است که به آنها «النخبه» می‌گویند.


این حافظ جوان می‌گوید: با وجود این که حفظ کردن قرآن را به‌صورت فشرده انجام دادم اما هرگز در این مسیر با سختی مواجه نشدم.


الحسنی که هر روز به صورت منظم از نماز صبح تا نماز عصر حدود 25 صفحه از قرآن را حفظ  کرد، توانست در طول 26 روز حافظ کل قرآن شود.


وی افزود: من قرآن را برای رضای خداوند حفظ کردم و حتماً به آموزه‌های آن عمل خواهم کرد؛ آموزه‌های قرآن بیانگر راه و روش زندگی برای همه انسان‌هاست و باید به آن تمسک جوییم.


الحسنی یکی از هزاران نوجوان فلسطینی است که کل قرآن را در طی تعطیلات تابستانی  و طی مدتی کوتاه حفظ کرده است.


احمد هنیه یکی دیگر از نوجوانان فلسطینی است که با حفظ  روزانه 20 صفحه از قرآن، توانسته‌ کل قرآن را در مدتی کمتر از دو ماه در مسجد «العودة الی الله» حفظ کند.


الشیخ صهیب الکحلوت، ناظر حفظ این منطقه و امام جماعت مسجد «العودة» در این باره گفت: فعالیت‌های اردوگاه جبالیا به مدت 80 روز در تابستان از نماز صبح تا نماز عصر ادامه خواهد داشت و در طی این مدت وعده‌های صبحانه و ناهار در بین حاضران توزیع می‌شود.


وی با اشاره به مشکلات موجود در اردوگاه‌های قرآنی گفت: این اردوگاه‌های از لحاظ تأمین هزینه مربیان و حافظان قرآن در مضیقه هستند و در این محاصره شدید نوار غزه، به خدمات ارائه شده از سوی خیران در منطقه امید دارند.


جمیل عدوان، مدیر مجمع دارالقرآن الکریم و السنت در شمال نوار غزه، درباره فعالیت اردوگاه‌های قرآنی در غزه گفت: بیش از 22 هزار طلبه به طور منظم در اردوگاه‌های قرآنی واقع در نواحی مختلف نوار غزه به حفظ قرآن می‌پردازند.


طلبه‌ها پس از پایان حفظ به اداره انجمن حافظان منتقل می‌شوند و تثبیت محفوظات در آن‌جا صورت می‌گیرد؛ بنا به گفته عدوان، در حال حاضر بیش از 1700 طلبه به صورت منظم در اداره انجمن حافظان حضور دارند.


عدوان تصریح کرد: انجمن حافظان به دلیل کمبود امکانات، برای جذب سالانه حافظان قرآن کریم با مشکلات جدی مواجه است به ویژه این که این مجمع بدون هیچ‌گونه حمایت ثابتی تنها برهدایا و کمک‌های مردمی متکی است.


علاوه برمجمع دارالقرآن الکریم و السنت، هزاران طلبه نیز در مراکز حفظ وابسته به وزارت اوقاف و امور دینی در غزه شرکت می‌کنند و سالانه صدها حافظ از این وزارتخانه فارغ‌التحصیل می‌شوند./994/ب102/د
 

منبع: ایکنا

ارسال نظرات