۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۷۷۷۱۴

گزارش شبکه المیادین از مرکز فرهنگی امام خمینی برزیل

خبرگزاری رسا ـ یکی از شبکه‌های خبری لبنان گزارشی از دو مرکز دینی فرهنگی در برزیل که با نظارت عالمان شیعی و سنی اداره می شود، ارائه کرد.
شيخ محمد خليل مسوول حسينه امام خميني در برزيل

 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، شبکه خبری المیادین در گزارشی به تشریح فعالیت‌های حسینه و مرکز فرهنگی امام خمینی (ره) در شهر فوز کشور برزیل پرداخت و بازتاب وجود چنین مرکزی را در دل کشوری در آمریکای جنوبی بررسی کرد.

 

در این گزارش حجت الاسلام محمد خلیل، مسوول حسینه امام خمینی (ره)، در گفت‌وگو با این شبکه در مورد علت نامگذاری این مکان به نام رهبر کبیر انقلاب گفت: در سال‌های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این حسینه در سال 1363 با مسوولیت عالمی به نام سید محمد تقی طباطبایی، نماینده امام خمینی (ره) در برزیل شروع به کار کرد و پس از رحلت حضرت امام این مکان برای یادبود ایشان به نام حسینیه امام خمینی (ره) نامگذاری شد.

 

وی افزود: بسیاری از مردم این منطقه به خاطر نام امام خمینی(ره) به این حسینیه آمده و با افکار بلند این عارف واصل آشنا می‌شوند.

 

شیخ محمد خلیل ادامه داد: این حسینه در مناسبت‌های اجتماعی علاوه بر شیعیان، شاهد حضور پیروان دیگر مذاهب اسلامی نیز است و ما با اهل سنت ارتباط مستمری در زمینه‌های مختلفی داریم و همکاری و تعاون شییعیان و اهل سنت در این مرکز بسیار چشمگیر است.

 

این روحانی لبنانی مستقر در کشور برزیل به عنوان کسی که 15 سال در یک مرکز اسلامی در برزیل مشغول به فعالیت است از وجود برخی عناصر تکفیری خارجی به قصد تشکیل گروهک‌هایی در این کشور خبر داد و تصریح کرد: تحرکاتی مشاهده شد اما نیروهای امنیت و دستگاه قضایی مقتدری که در این کشور ناظر بر این مسایل است به شدت با هر گونه تحرک مشکوکی برخورد می کند.

 

از سوی دیگر شبکه المیادین به سراغ یکی از مساجد اهل سنت در شهر فوز کشور برزیل رفت و با شیخ عبد الناصر خطیب، امام جماعت و مسوول این مسجد به گفت و گو نشست.

 

این عالم اهل سنت گفت: در برزیل نزدیک به 6میلیون از مسلمانان اهل لبنان زندگی می کنند که از پیروان مذاهب گوناگون اسلامی هستند و کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند.

 

وی برزیل را یک نمونه موفق در همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان و مذاهب گوناگون دانست و اعلام کرد: ارتباط پیروان اهل سنت با شیعیان در برزیل ارتباطی دیرینه و عمیق و بر پایه برادری و مودت است./1321/ب912/د

ارسال نظرات