۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۷۸۳۱۱

برپایی دوره آموزشی گفت‌وگوی میان ادیان در انگلیس

خبرگزاری رسا ـ دانشگاه «کمبریج» در انگلستان از هفته پیش میزبان یک دوره آموزشی با موضوع گفت‌و‌گوی بین ادیان است.
دانشگاه

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، محققان و پژوهشگران جوان با گرایشات دینی مختلف در طول دوره آموزشی تابستانی که در دانشگاه کمبریج انگلستان برگزار می شود راه‌های تقویت دوستی و همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان توحیدی را مورد کنکاش و بررسی قرار می‌دهند.

این دوره آموزشی تابستانه که «برنامه گفت‌و‌گوی ادیان 2015» نام دارد از 8 مردادماه در دانشگاه کمبریج گشایش یافت و تا 24 همین ماه ادامه خواهد داشت.


این دوره فشرده کوتاه‌مدت به بررسی تعامل میان ادیان توحیدی و فرصت‌ها و چالش‌های شکل گرفته از زندگی در جوامع چندفرهنگی می‌پردازد و بر تقویت صلح و آشتی و رفع مناقشات قومی - مذهبی تأکید می‌کند.


همچنین، در این دوره راه‌کارهای ارائه‌شده از سوی هر یک از ادیان سه‌گانه توحیدی یعنی اسلام، مسیحیت و یهودیت به منظور ایجاد و تقویت صلح، تعهد در برابر جامعه جهانی و ارتقای همزیستی و دوستی مورد بحث‌ و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.


شرکت‌کنندگان در این دوره دانشجویان و پژوهشگران جوانی هستند که از نقاط مختلف دنیا از جمله عمان، اندونزی، یمن، نیجریه، پاکستان، فلسطین، سوئد، سنگاپور و انگلستان در یک مکان کنار یکدیگر جمع شده و نتایج تحقیقات خود درباره موضوعات فوق را ارائه می‌کنند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات