۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۷۸۴۵۸
نائب رییس پارلمان عراق:

عراق دروازه ایران به سوی کشورهای عربی است

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس پارلمان عراق از این کشور به عنوان دروازه ایران به سوی کشورهای عربی یاد کرد.
حجت الاسلام شيخ همام حمودي عضو ارشد مجلس اعلاي اسلامي و هيأت رييسه پارلمان عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ همام حمودی، نائب رییس پارلمان عراق امروز طی پیامی از تظاهرات‎های مردمی روزهای اخیر در استان‎های مختلف این کشور حمایت کرد.


وی افزود: مردم درپی حقوقشان به صورت مسالمت آمیز هستند. آنان انسان‎های با فرهنگی هستند که هیچگونه تجاوزی به اموال عمومی انجام نمی کنند.


نائب رییس پارلمان عراق تصریح کرد: اجازه تظاهرات، احترام به حقوق انسان‎ها، تسهیل تظاهرات و نگاه احترام آمیز دولت به مردم نشان دهنده تمدن و دموکراسی موجود در عراق است.


وی تظاهرات کنندگان را به رعایت قانون ملی عراق دعوت کرد و ادامه داد: ملت عراق توان تشخیص خواسته‎های مشروع و قانونی خود را با خواسته‎ها نامشروع و در جهت اهداف داعش را دارد.


حجت الاسلام شیخ حمودی از تشکیل کارگروهی از اعضای پارلمان عراق برای رسیدگی به خواسته‎های مسالمت آمیز مردم خبر داد.

 

عراق دروازه ایران به سوی کشورهای عربی است

 

حجت الاسلام شیخ همام حمودی همچنین امروز در دفتر خود با حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ایران دیدار و گفت‎وگو کرد.


وی در این دیدار بر ضرورت افزایش همکاری و تعاملات بین عراق و ایران تاکید کرد و گفت: افزایش روابط بین دو کشور بسیار حایز اهمیت است و عراق می‎تواند دربی برای ایران به سوی کشورهای عربی باشد.


حجت الاسلام همام خاطرنشان کرد که توجه ایران به ساخت و بازسازی اماکن مقدس مانند مرقدهای ائمه در عراق و مشهد قابل تحسین و در تاریخ بی سابقه است./994/ب902/د

ارسال نظرات