۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۷۸۵۲۹

کتاب «کمین آخر» منتشر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کتابی به نام «کمین آخر» از سوی انتشارات روایت فتح به انتشار می‌رسد.
روايت فتح

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتابی به نام «کمین آخر» نوشته ابوالقاسم وردیانی در ردیف آثار در دست انتشار روایت فتح قرار گرفت.

  

وردیانی درباره این کتاب گفت: کتابی به نام «کمین آخر» را برای انتشارات روایت فتح نوشته‌ام که مسیر نشر را می‌گذارند.

 

وی درباره محتوای این اثر اظهار کرد: این کتاب رخداد‌های پس از عملیات بازی‌دراز را مرور می‌کند که در 8 اردیبهشت سال 1360 به وقوع پیوست. ماجرای این کتاب در تپه‌ای مشرف به منطقه جنگی به نام «موقعیت شاهین» اتفاق می‌افتد که سپاه همدان آن‌جا مستقر شده بود و دشمن را زیر نظر داشت.

  

این نویسنده ادامه داد: تمام زمان این داستان در 24 ساعت از 10 صبح هفتم اردیبهشت تا ظهر روز بعد آن اتفاق می‌افتد که رزمندگان حتی از شیفت استراحت خود نیز برای حفظ موقعیت صرف نظر می‌کردند. آن‌ها در کمین مستقر می‌شوند در بامداد هشتم اردیبهشت که عراق با یک گردان تانک و یک گردان پیاده به کمین حمله کرد، با مقاومت بسیار زیاد رزمندگان مواجه می‌شود. رزمندگان مقاومت جانانه‌ای می‌کنند تا سر پل ذهاب را حفظ کنند اما فقط دو نفر از آن‌ها زنده ماندند. این کتاب، روایت یکی از همان بازماندگان به نام مهدی روحانی است.

  

وردیانی با بیان این‌که کتاب «کمین آخر» را در قالب مجموعه «روایت نزدیک» انتشارات روایت فتح نوشته‌ام، افزود: روایت مهدی روحانی از این ماجرا زمینه‌های فراوانی برای پرداخت داستانی داشت اما متاسفانه این امکان را نداشتم. معتقدم جای کار برای این روایت بسیار است.

  

وی گفت: این کتاب اکنون مراحل صفحه‌آرایی را در انتشارات روایت فتح سپری می‌کند./998/د102/ق 

منبع: انتشارات روایت فتح

ارسال نظرات