۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۷۸۸۴۲
اندیشمند شیعه مصر تأکید کرد؛

دعوت شیخ الازهر به کنفرانس وحدت بدون در نظر گرفتن شیعیان مصر بود

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند شیعه مصر تأکید کرد که دعوت شیخ الازهر به برگزاری کنفرانس وحدت میان علمای شیعه و سنی بدون در نظر گرفتن شیعیان مصر بود.
احمد راسم نفيس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد نفیس، اندیشمند شیعه مصر در گفت‌و‌گو با روزنامه القدس العربی، دعوت شیخ الازهر از علمای شیعه و سنی برای حضور در نشست مشترک را مرتبط با شیعیان مصر ندانست.

 

شیخ الازهر مصر در ماه مبارک رمضان از علمای تشیع و اهل تسنن جهان اسلام دعوت کرد تا با حضور در نشست مشترک در الازهر نسبت به تقریب مذاهب به بحث و گفت‌و‌گو بپردازند.

 

النفیس افزود: خطاب این دعوت به شعیان مصر نبود. شیعیان مصر از طریق رسانه‌ها از وجود چنین دعوتی مطلع شدند و این نشان دهنده آن است که شیخ الازهر، شیعیان مصر را در نظر نگرفته است.

 

نفیس افزود: اسناد ویکلیکس نشان می دهد که شیخ الازهر ارتباطی با مسائل سیاسی مصر ندارد اما او با عربستان سعودی در ارتباط است.

 

وی با انتقاد از سخنان شیخ الازهر خاطر نشان کرد: عباس شومان معاون الازهر اعلام کرد که به زودی به شیعان در مصر امنیت می دهد در صورتی که نه وزیر کشور و نه فرمانده ارتش است. هر سخنی که از الازهر صادر می شود با واقعیت‌های داخلی مصر مرتبط نیست.

 

تحلیلگر سیاسی مصر تصریح کرد: شیخ الازهر مصر سرگرم سیاست عربی است و مشکلات عربستان او را مشغول ساخته و کشور خود را فراموش کرده است./981/ب902/د

ارسال نظرات