۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۷۹۳۶۱

کتاب «ندای فلسطین» پیرامون واقعیت‌های جنگ منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب جدید «ندای فلسطین» با موضع خاموش نماندن ندای مظلومیت مردم غزه پس از گذشت یک سال از حمله جنایتکارانه دشمن صهیونیستی انتشار یافت.
کتاب نداي غزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب ندای فلسطین که مرکز انتشارات جست ورلد بوکس اقدام به چاپ آن در ورجینیای آمریکا کرده است، شامل نوشته‌هایی از رفعت عرعیر، لیلی حداد، علی ابو نعمه، ررمزی بارود، دیانا بوطو، جاناتان کوک، بلال دبور، دیچارد فولک، کریس هدجیز، حاتم کناعنه، رشید خالدی و ایمان محمد است.


این کتاب بیش از 300 صفحه‌ای به تشریح واقعیت‌های جنگ تابستان سال گذشته در باریکه غزه پرداخته و نویسنده گفته که در این کتاب به بررسی چهارچوب تاریخی این حادثه از زمان تحرکات و فعالیت‌های مسلحانه شهرک‌نشینان و گروهک‌های تندرو یهودی و حملات وحشیانه و جنایتکارانه آنان علیه فلسطینی از سال 1948 پرداخته است.


محتوای این کتاب در بیش از 60 مقاله و اثر هنری متعلق به نویسندگان برجسته و سرشناس فلسطینی بیان شده و کتاب دارای 6 فصل، مقدمه و نتیجه گیری است.


نویسنده در مقدمه کتاب مفصلا به تشریح تجاوزات و جنایت‌های شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست قبل از جنگ 51 روزه پرداخته است.


سپس در فصل نخست این کتاب حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینیان به ویژه کودکان و خانواده‌ها برای وارد کردن ضرباتی سخت‌تر به جامعه فلسطین و قربانی کردن شمار بیشتری از آن‌ها پرداخته و خوانندگان با مطالعه این فصل می‌توانند از اسامی و شمار شهدای جنگ اخیر با استناد به اظهار نظر برخی از نزدیکان قربانیان آگاهی یابند.


در فصل دوم سیاست‌های رژیم صهیونیستی در راستای نابودی زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری فلسطینیان از جمله مدارس، دانشگاه‌ها، کارخانه‎ها، زمین‌های کشاورزی و غیره که بازتاب مستقیمی بر وضعیت روزمره فلسطینیان داشت، تشریح شده است.


سپس نویسنده در فصل سوم به بیان واکنش‎های مختلف فلسطینیان به این جنایت‌ها در داخل و خارج پرداخته است.


اما فصل چهارم کتاب به تشریح واکنش‌های بین المللی و محکومیت‌های جهانی تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه اختصاص دارد و نویسنده در فصل پنجم هم به بررسی راهکارهای ابداعی و نوآورانه برای واکنش به جنایت‌های دشمن از جمله سایت‌های اجتماعی، عکس، شعر و .... برای تشریح جنایت‌های این رژیم در غزه پرداخته است.


در فصل ششم کتاب هم مرحله یک ساله پس از جنگ که محاصره غزه همچنان ادامه داشته، عملیات بازسازی متوقف شده و سیاست تشدید محاصره غزه در پیش گرفته شده، بررسی شده است.


بر روی جلد این کتاب هم تصویر کودکی فلسطینی نقش بسته که رنج و محنت‌های حاصل از جنگ و جنایت‌های دشمن صهیونیستی را به وضوح می توان در چهره او مشاهده کرد./994/د102/ک

 

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات