۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۸۰۰۰۱
با نمایش کتاب های خطی، چاپ سنگی و چاپی؛

برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع «امام صادق» در کتابخانه مرکزی رضوی

خبرگزای رسا ـ رییس روابط عمومی و امور بین‌ الملل سازمان کتابخانه‌ ها، موزه ‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع «حضرت امام صادق »علیه السلام در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی خبر داد.
سازمان کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان قدس رضوي

 

به گزارش خبرگزای رسا در مشهد، حمدجواد قوی اظهار کرد: به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، منتخبی از مجموعه کتاب های خطی، چاپ سنگی و چاپی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با موضوع این امام بزرگوار در کتابخانه مرکزی در معرض نمایش علاقه مندان قرار گرفته است.

وی گفت: از جمله آثار شاخص در این نمایشگاه می توان به قرآن منسوب به دستخط مبارک امام جعفر صادق علیه السلام اشاره کرد. این قرآن در قرن سوم هجری قمری با خط کوفی 5 سطری بر روی پوست آهو کتابت شده است.

وی ادامه داد: کتاب های «کرامات شاه توکل» منتشر شده در 1323 قمری، «احوالات امام جعفر صادق علیه السلام» چاپ شده در 1318 قمری و «مناهج الانوار فی اسرار مصباح...» منتشر شده در 1353 قمری برخی از آثار چاپ سنگی به نمایش گذاشته شده با موضوع امام جعفر صادق علیه السلام است.

قوی اظهار کرد: در این نمایشگاه کتاب های منتخب چاپی بی شماری نیز همچون «زندگانی امام جعفر صادق علیه السلام»، «ابعاد شخصیت و زندگی امام صادق علیه السلام»، «پیشوای علم و معرفت»، «صادق آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم»، «در جستجوی حقیقت»، «گنجینه نور»، «شرح راستی»، «پیشوا و رئیس مذهب» و «ناسخ التواریخ» در معرض دید عموم مراجعان کتابخانه مرکزی گذاشته شده است.

وی گفت: نمایشگاه کتاب های خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع «حضرت امام صادق علیه السلام» از 18 تا 25 مردادماه در تالار ورودی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض نمایش علاقه مندان قرار دارد./1308/د102/ق

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات