۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۸۰۰۹۲

نابودی تدریجی مسجد الاقصی از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ رژیم صهیونیستی در راستای طرح‎های شهرک سازی خود در شهر اشغالی قدس در پی احداث ساختمانی بزرگ در نزدیکی مسجد الاقصی را دارد.
مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه صهیونیستی یدیعوت أحرونوت در شماره صبح امروز چهارشنبه خود اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در راستای طرح های شهرک سازی خود در شهر اشغالی قدس و به ویژه در اطراف مسجد مبارک الاقصی سعی در احداث ساختمانی بزرگ در نزدیکی مسجد الاقصی را دارد که گفته می شود 20 درصد از کل مساحت صحن براق در وسط بخش قدیمی قدس را در بر می گیرد.

 

 روزنامه صهیونیستی یدیعوت أحرونوت در شماره صبح امروز چهارشنبه خود از این طرح مخفیانه رژیم صهیونیستی با عنوان "قلعه محکم" که مراحل نهایی خود را طی می کند، پرده برداشت و اعلام کرد که ساختمان موسوم به "بیت الجوهرة" (جواهرخانه) که جمعیت صهیونیستی "صندواق میراث معبد غربی" طرح آن را ارائه داده است، منجر به تخریب منازل متعدد در بخش قدیمی قدس خواهد شد.

 

این جمعیت صهیونیستی که در سال 1988 تاسیس شده است، بخشی از شبکه شرکت های دولتی صهیونیستی است که سعی در راه اندازی شبکه تونل های واقع در زیر مسجد الاقصی و مدیریت صحن براق را دارد. جمعیت مذکور زیر نظر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس توانسته است طی سال های گذشته ساختمان های متعددی را در بخش قدیمی قدس مصادره کند.

 

پایگاه صهیونیستی "ان آر جی" اعلام کرده است که این ساختمان 5 طبقه در منطقه ای احداث خواهد شد که حفاری های به اصطلاح باستان شناسی در آنجا صورت می گیرد و از آن به عنوان دفاتر جمعیت مذکور و اتاق های عقیدتی و نیز دفاتر کار کارمندان دولتی استفاده خواهد شد./994/ب102/د

ارسال نظرات