۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۸۰۵۱۱
گزارشی از نماز جمعه عراق؛

تأکید بر مبارزه با فساد و هوشیاری نسبت به سوء استفاده از تظاهرات مردمی

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه عراق بر ضرورت اجرای فوری اصلاحات تاکید کردند و خواستاری مبارزه با فساد و هوشیاری مردم شدند.
خطيبان جمعه عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هادی الدنیناوی، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد کوفه برگزار شد، با اشاره به طرح اصلاحات حیدر العبادی، نخست وزیر عراق گفت: شرط اعتماد مردم به طرح اصلاحات آغاز سریع این طرح و مبارزه با مفسدان است.

 

وی افزود: اجرای صحیح و دقیق اصلاحات به سود و مصلح مردم عراق است.

 

خطیب جمعه مسجد کوفه به موارد مهم اصلاحات اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین اصلاحات که باید مورد توجه سیاستمداران عراقی باشد، آزادی زندانیان بی‎گناه است.

 

خطیب جمعه بصره نسبت به مصادره سیاسی و حزبی مطالبات مردمی هشدار داد

 

حجت الاسلام شیخ سالم سلطان الشمری، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی در منطقه الزبیر در غرب بصره برگزار شد، نسبت به انحراف تظاهرات‎های مردمی هشدار داد و خاطرنشان کرد: تظاهرات کنندگان باید مراقب انحراف تظاهرات و مصادره آن از سوی برخی از احزاب و سیاستمداران باشند.

 

وی با اشاره به طرح اصلاحات حیدر العبادی گفت: مردم همچنان درپی تحقق اجرایی خواسته‎های مشروع خود مانند خدمات اجتماعی و مبارزه با فساد هستند بنابراین آنان بر روند اجرایی دستورات اصلاحات نظاره گر خواهند بود.

 

خطیب جمعه بصره خواستار توجه به سخنان و توصیه مرجعیت عراق شد و تاکید کرد که توجه به سخنان مرجعیت سبب شناخت مفسدان و ریشه کن شدن هر گونه فساد می‎شود.

 

وی به معترضان عراقی توصیه کرد که در تظاهرات‎ها فقط پرچم عراق را حمل و از سر دادن شعارهای سیاسی و ناحق دوری کنند.

 

خطیب جمعه بغداد: فساد خطرناک‎ترین دشمن عراق است

 

حجت الاسلام سید رسول الیاسری، خطیب جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، فساد در دستگاه‎های دولتی را بزرگ‎ترین دشمن عراق دانست و تصریح کرد: اشغال، تروریسم و فساد سه دشمن بزرگ عراق است که مورد آخر از همه خطرناکتر است.

 

وی از عدم توجه حکومت به حقوق اجتماعی مردم عراق انتقاد کرد و گفت: بسیاری از کشورهای به حقوق اجتماعی مردمشان احترام می‎گذارند و همیشه درپی تقویت آن هستند.

 

خطیب جمعه بغداد افزود: فساد در دولت از عوامل اصلی حضور تروریسم در کشور است و همچنین وجود سیاستمداران فاسد موجب اجرایی سیاست‎های اشغالگران در عراق می‎شود./994/ب901/د

ارسال نظرات