۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۸۱۲۱۹

اعتراض نماینده پارلمان انگلیس به جوسازی علیه شهردار مسلمان

خبرگزاری رسا ـ نماینده مسلمان حزب کار در پارلمان انگلیس که در تلاش برای خدمت به جامعه در کسوت شهردار لندن است، نسبت به جوسازی منفی رادیو «ال بی سی» لندن اعتراض کرد.
انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صادق خان نماینده مسلمان حزب کار در پارلمان انگلیس عنوان کرد که «ال بی سی» با ارائه گزارش نادرست از یک نظرسنجی، ادعا کرد که نیمی از لندنی‌ها از یک شهردار مسلمان حمایت نخواهند کرد.


مارکوس رابرتس، مدیر کمپین انتخاباتی صادق خان گفت: طبیعی است که مردم در مورد ادیانی که نمی‌شناسند نگران باشند و به همین خاطر است که صادق بخش مهمی از زندگی خود را صرف افزایش شناخت مردم کرده است.


رابرتس خطاب به مسؤولان این رادیو افزود: امیدوارم که بتوانید من و همشهریانم را متقاعد کنید که تعبیر شما از این مسئله سبب ایجاد تبعیض و تعصب و در نتیجه تخریب انسجام شهر ما نمی‌شود.


نتایج نظرسنجی مؤسسه «یو گاو» نشان می‌دهد که نصف بیشتر لندنی‌ها با وجود یک شهردار مسلمان مشکلی ندارند.


«ال بی سی» در وب‌سایت خود به غلط اعلام کرد که نیمی از لندنی‌ها عنوان کرده‌اند که علاقه‌مند به داشتن یک شهردار مسلمان نیستند.


انتشار این خبر سبب تهدید موفقیت دو نماینده مسلمان پارلمان انگلیس برای احراز سمت شهردار لندن شده است.


صادق خان با اعتراض به این گزارش اعلام کرد که انتخاب یک شهردار مسلمان می‌تواند پیام خوبی به جهانیان در مورد احترام متقابل و همزیستی مردم لندن نسبت به دیگر ادیان داشته باشد.


طبق سرشماری سال 2011، مسلمانان 12.4 درصد از جمعیت لندن و در برخی محله‌ها یک سوم کل جمعیت را تشکیل می دهند./982/ب
101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات