۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۸۱۲۲۵
الجزیره:

نقش ایران در خاورمیانه مثبت است

خبرگزاری رسا ـ شبکه خبری الجزیره قطر در وبگاه خود نوشت: رویدادها و عملکرد ایران در منطقه بعد از امضای توافق هسته‌ای خلاف ادعای آن‌هایی است که می‌گویند رفع تحریم‌های ایران بالقوه موجب آشوب بیشتر در خاورمیانه می‌شود.
ايران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وبگاه شبکه خبری «الجزیره» در گزارشی تحت عنوان «نقش مثبت ایران در خاورمیانه» نوشت: جمهوریخواهان آمریکا و اسرائیل که مخالف توافق هسته‌ای ایران هستند، مدعی‌اند این توافق در از بین بردن تهدید هسته‌ای ایران شکست خورده است. آن‌ها همچنین معتقدند که رفع تحریم‌ها به طور بالقوه موجب آشوب بیشتر در خاورمیانه خواهد شد.

 

بر این اساس، مخالفان برجام با سرو صدا عنوان می‌کنند که ایران حامی اصلی تروریسم در جهان است و ورود میلیاردها دلار به خزانه ایرانیان، آن‌ها را ترغیب به نفوذ در کشورهای عرب میانه روی نزدیک خود می‌کند اما رویدادها و عملکرد ایران در منطقه بعد از امضای توافق هسته‌ای در وین خلاف این مسئله بوده است. نگاه به ستیزهای سوریه، یمن و فلسطین همگی موید این واقعیت هستند که توافق هسته‌ای نقش مثبت و نه منفی را ایفا کرده است.

 

الجزیره با اشاره به پیشبرد دیپلماسی ایران در مناطق بحرانی منطقه نوشت: در سوریه جایی که ایران و روسیه از «بشار اسد» رییس جمهور این کشور حمایت می‌کنند، ایران با موفقیت واسطه‌ آتش بس 48 ساعته در 3 شهر مهم این کشور از 12 اوت و درست یک روز قبل از دیدار «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران از پایتخت سوریه شد. این آتش بس که در واقع با تلاش‌های تهران برای کمک به حل درگیری‌های داخلی سوریه صورت گرفت، 2 روز دیگر نیز تمدید شد.

 

 در یمن نیز ادعای اتحاد ایران با حوثی‌ها هرگز معلوم نشده و هیچ مستندات قوی در اثبات کمک تهران به نیروهای ضد «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهور سابق این کشور وجود ندارد. اخیرا نیز یک مقام عالی رتبه تشکیلات خودگردان فلسطین از تهران دیدار کرد و اعلام داشت «محمود عباس» رییس این تشکیلات در صدد سفر به ایران است./982/ب101/د

ارسال نظرات