۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۸۱۲۴۳

هاآرتص نسبت به ادامه بازداشت زندانی اعتصاب کننده هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ یک روزنامه صهیونیستی در صفحه اول خود خواستار آزادی هرچه سریع تر محمد علان اسیر فلسطینی اعتصاب غذا کننده در زندان‎های رژیم صهیونیستی شد که اکنون وضعیت سلامتش شدیدا رو به وخامت نهاده است.
محمد نصرالدين مفضي علان يکي از اسراي فلسطيني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت که به تاخیر انداختن آزادی علان می تواند سراسر کرانه باختری و نوار غزه را به آتش بکشد و در این صورت رژیم صهیونیستی به سختی می تواند کنترل اوضاع را به دست گیرد، زیرا کرانه باختری در نتیجه اعتصاب غذای علان به انباری پر از باروت تبدیل شده است و هر لحظه ممکن است علان به شهادت رسیده و این انبار منفجر شود.

 

این روزنامه اشاره کرد که اعتصاب کنندگان غذا از جمله اسیر خضر عدنان و محمد علان قاطعانه در برابر دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی که هزاران فلسطینی را از حقوق خود محروم کرده و به حبس کشیده است، ایستاده اند و این رژیم باید هرچه سریع تر به سیاست بازداشت موقت فلسطینیان پایان دهد.

 

روزنامه مذکور تشریح کرد که بازداشت موقت، اکنون به سیاست معمول و متداول در اراضی اشغالی تبدیل شده، در حالی که که بکارگیری چنین قانون و سیاستی کاملا ممنوع است.

 

هاآرتص تاکید کرد که شمار بازداشت شدگان موقت در زندان های رژیم صهیونیستی اکنون از 400 نفر فراتر رفته است و این رژیم باید کسانی را که علیه آنان دلیل و مدرک دارد به دادگاه تحویل دهد و دیگر اسرا را آزاد کند و از سیاست بازداشت موقت جز در حالت های اضطراری استفاده نکند.

 

این روزنامه اظهار داشت که ادعای برخی مخالفان مبنی بر اینکه آزادی محمد علان پیش زمینه ای برای آزادی دیگر اسرای فلسطینی خواهد بود، به هیچ وجه درست نمی باشد و ادعایی بیش نیست.

 

روزنامه مذکور تشریح کرد که اکنون بهترین فرصت است تا نه تنها علان که وارد نبردی کاملا عادلانه شده است آزاد شود، بلکه برای اینکه جلوی تشدید اوضاع و خیزش فلسطینیان در کرانه باختری و حتی نوار غزه نیز گرفته شود.

 

این در حالی است که جنبش جهاد اسلامی مسؤولیت کامل هرگونه عواقب و پیامدهای شهادت اسیر محمد علان در زندان های صهیونیستی در نتیجه اعتصاب غذا را متوجه دشمن صهیونیستی دانسته است./982/ب101/د

ارسال نظرات