۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۸۲۱۹۵
امام جمعه بیروت:

ناامن بودن لبنان برای فتنه‎گران از پیام‎های دستگیری شیخ فتنه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت لبنان، دستگیری شیخ فتنه این کشور به دست نیروهای امنتی را دستاوردی ارزشمند خواند و آن را پاسخ کوبنده ای به فتنه گران داخلی و خارجی دانست.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته، به مشکلات داخلی این کشور اشاره کرد و گفت: لبنان به طور دائم سوار بر امواج کشمکش‌های سیاسی است و در افق پیش روی این کشور، پایانی برای این مسایل دیده نمی شود و مسؤولانی که در گیر و دار مسایل سیاسی هستند نسبت به امور اقتصادی و خدماتی مردم کوتاهی می کنند.


وی تنها نقطه روشن در نظام حکومتی لبنان را اداره نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت این کشور و جلو گیری از نفوذ دشمنان به خاک لبنان دانست و تاکید کرد: نهادهای نظامی و نیروهای امنیتی، دشمنان را در برهم زدن آرامش و ایجاد تزلزل در امنیت لبنان، ناامید کرده و با تمام توان از تمامیت ارضی این کشور حمایت می کنند.

 

این روحانی لبنانی به یکی از دستاورهای ارزشمند اخیر دستگاه امنیتی کشور اشاره و تصریح کرد: احمد الاسیر، شیخ تکفیری وهابی، یکی از سردمداران فتنه گر در لبنان بود که تا زمان دستگیری خود دست از فتنه افروزی برنداشت. وی فعالیت‌های زیادی در زمینه قومیت گرایی و بر افروختن آتش اختلافات مذهبی داشت و با سرمایه به دست آورده از خارج لبنان، به بدنه ارتش آسیب می زد.

 

فضل الله این دستاورد مهم را پاسخ کوبنده لبنان به کسانی دانست که سعی دارند در این کشور به فتنه افروزی بپردازند و خاطر نشان کرد: دستگیر الاسیر این پیام را برای فتنه گران به دنبال خواهد داشت که لبنان جای امنی برای آنان نیست.


امام جمعه بیروت لبنان در بخش دیگری از خطبه‌های خود به وضعیت بحرانی  کشورهای منطقه از جمله سوریه پرداخت و گفت: پس از گذشت این دوره طولانی که سوریه شاهد درگیری و جنگ بوده، این مساله بر همگان روشن شده که گزینه نظامی برای حل بحران سوریه کار آمد نخواهد بود و تنها راه برون رفت از بحران سوریه مذاکره و گفت و گو است.

 

وی در پایان به مناسبت گذشت چهل و شش سال از سوزانده شدن مسجد الاقصی به دست رژیم صهیونیستی اظهار داشت که این اقدام نشان از کینه دشمنان اسلام نسبت به مسلمانان دارد و گویای این مطلب است که اسرائیلی‌ها برای از بین بردن آثار اسلامی هر اقدامی را که بتوانند انجام خواهند داد./1321/ب901/د

ارسال نظرات