۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۸۲۲۱۶

خطیب جمعه نجف اولویت عراق را مبارزه با تروریسم خواند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه اصلاحات خواستار توجه و تمرکز در مبارزه با تروریسم شد و تاکید کرد که طرح اصلاحات نباید سبب غفلت در مبارزه با داعش شود.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، با اشاره به طرح اصلاحات که از سوی حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور در هفته‎های گذشته مطرح شد، گفت: اصلاحات سیاسی طرحی مناسبت و ضروری برای همه مسؤولان است.


وی تاکید کرد که رمز پیروزی و موفقیت در طرح اصلاحات حمایت مردم، صبر، همکاری همه جریان‎های سیاسی، وزیران، تدوین برنامه‎های مناسبت جهت شفاف سازی و حرکت در مسیر صحیح است.


خطیب جمعه نجف از دستگاه‏ قضایی و نظامی دعوت کرد که به طرح اصلاحات تن دهند و آن را نیز اجرا کنند چرا که این دو سازمان بزرگ و مهم خارج از طرح اصلاحات نیستند.


وی افزود: نتیجه تظاهرات‎ها تا هنگامی که چنین مردم آگاه و مرجعیت رشیدی داریم جای هیچ نگرانی نیست. ما به ملت خود برای استمرار خواسته‎ها و برگزاری تظاهرات‎های مسالمت آمیز امید داریم.


حجت الاسلام قبانچی تاکید کرد که اگرچه برخی از افراد درپی انحراف تظاهرات‎های مسالمت آمیز مردم عراق هستند ولی این ملت آگاه هیچگونه اجازه‎ای به انحراف در مسیر تظاهرات و تحریف خواسته‎هایشان نمی دهند.


وی دفاع از مردم عراق را در اولویت مسائل این کشور دانست و ادامه داد: آغاز طرح اصلاحات نباید موجب غفلت از مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم شود.


خطیب جمعه نجف به بیان رشادت و اقدامات قهرمانانه نیروهای مسلح در مبارزه با تروریسم پرداخت و خاطرنشان کرد: به خانواده‎های شهدای انفجارهای تروریستی در روزهای گذشته تسلیت عرض می‎کنیم.


وی در بخش دیگر سخنان خود خواستار پیگیری و به ثمر رسیدن تحقیقات در پیرامون عوامل سقوط استان موصول شد و گفت: کسانی که در سقوط استان موصول دست داشتند باید هرچه سریعتر معرفی شوند./994/ب901/د

ارسال نظرات