۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۸۲۵۰۱
معاون رییس پارلمان عراق:

فتوای جهاد کفایی سبب نجات عراق شد

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس پارلمان عراق با تاکید بر مبارزه با تروریسم گفت: فتوای مرجعیت سبب نجات عراق از مشکلات است.
شيخ همام حمودي، رييس کميسيون خارجه پارلمان عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ همام حمودی، معاون رییس پارلمان عراق، امروز در هفدهمین سالگرد شهادت آیت الله سید محمد صادق صدر و دو فرزندش که در هتل الرشید بغداد برگزار شد، وضعیت این کشور را خطرناک توصیف کرد و گفت: مقابله با جریان تروریستی داعش، مبارزه با مفاسد اقتصادی، بهبودی خدمات اجتماعی، افزایش تعامل و همکاری بین قوه مجریه و مقننه، اجرای طرح اصلاحات و اصلاح قانون اساسی بخشی از فعالیت‎های سخت و خطرناکی است که باید آن‎ها را در عراق انجام داد.


وی افزود: تشریع قانون حمایت از خانواده‎های اعضای بسیج مردمی، تصویب تاسیس مجموعه‎های نظامی، حمایت از ارتش و اعطای امتیازات و حقوق خانواده‎های شهدا بخشی از فعالیت‎های پارلمان عراق است.


 معاون رییس پارلمان عراق تاکید کرد که تکفیری‎های درپی مخدوش ساختن چهره اسلام حقیقی هستند. آنان با یورش به عراق درصدد نابودی مردم این کشور بودند ولی با مقاومت و اراده محکم ملت عراق مواجه شدند.


وی به آثار صدور فتوای مرجعیت اشاره کرد و گفت: مراجع تقلید که شاگرد مکتب اهل بیت (ع) هستند با صدور فتوای جهاد کفایی مبارزه با داعش موجب وحدت مردم شجاع عراق شدند. این فتوا آثار و پیروزی‎های زیادی برای مردم این کشور درپی داشته اشت.


حجت الاسلام حمودی مبارزه با داعش را سرنوشت ساز توصیف کرد و افزود: دولت و مردم باید همه نیرو و توان خود را برای حمایت از رزمندگان و خانواده‎های آنان به کار گیرند./994/ب902/د

ارسال نظرات