۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۸۲۹۶۲

مرحله نهایی مسابقات ملی قرآن «اقرأ» بحرین برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مرحله نیمه‌ نهایی و نهایی نهمین دوره مسابقات ملی حفظ و تلاوت قرآن «اقرأ» بحرین ویژه شیعیان، هفته آینده آغاز می‌شود.
مسابقه قران بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرحله نهایی مسابقات قرآنی در بحرین به‌همت انجمن علوم قرآن «اقرأ» بحرین و به مدت 9 روز برگزار می‌شود.

 

مرحله نیمه نهایی و نهایی مسابقات ملی قرآن «إقرأ» بحرین در حسینیه «السنابس» واقع در غرب شهر «منامه»، پایتخت این کشور برگزار خواهد شد.

 

در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها که به مدت چهار روز برگزار شد، بیش از 2000 شرکت‌کننده از گروه‌های سنی مختلف از داخل بحرین و برخی مناطق شیعه‌نشین عربستان و کویت حضور داشتند که در پایان نفرات برتر برای حضور در مرحله نیمه نهایی این مسابقات انتخاب شدند.

 

این مسابقات از روز یکشنبه 8 شهریورماه آغاز می‌شود و تا 16 شهریور ادامه دارد و فعالیت‌های این رقابت‌ها در بخش آقایان و در گروه‌های سنی بزرگسالان، جوانان، نوجوانان و خردسالان برگزار می‌شود.

 

شرکت‌کنندگان در این مسابقات در رشته‌های حفظ و تلاوت قرآن کریم به رقابت می‌پردازند و برخی شخصیت‌های برجسته شیعی بحرین همچون شیخ احمد امرالله، شیخ فاضل الزاکی، شیخ حسن البناء، شیخ ابراهیم الصفا، شیخ علی رحمة، شیخ باقر الحواج و برخی قاریان ممتاز بحرینی نیز در فعالیت‌های این رقابت‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

 

در حاشیه این مسابقات همچنین، یک نشست قرآنی با حضور شیخ عبدالجلیل المکرانی، رئیس انجمن قرآنی «حضرت رقیه(س)» قم، شیخ رضی القفاص، و شیخ عبدعلی ضیف برگزار می‌شود.

 

همچنین، روز دوشنبه، 16 شهریورماه نیز یک محفل بین‌المللی قرآنی در حاشیه این رقابت‌ها برگزار خواهد شد./981/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات