۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۲۸۳۳۵۳
در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد؛

مراسم رو‌نمایی از کتاب به بلندای آن ردا

خبرگزاری رسا ـ سیزدهمین نشست باشگاه کتاب فرهنگسرای انقلاب اسلامی به جدید‌ترین اثر سید علی شجاعی پرداخت.
به بلنداي آن ردا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب «به بلندای آن ردا»، با حضور حجت الاسلام محمدرضا زائری، استاد حوزه و دانشگاه، رسول صدر عاملی، نویسنده و کارگردان سینما، فرهاد قائمیان، بازیگر توانمند سینما و تلویزیون، سید علی شجاعی، مولف کتاب و مصطفی رحماندوست، شاعر برجسته کشور، غروب سه‌شنبه 3 شهریور ماه، در محل فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار شد.



تالیف کتاب، حاصل تلاشی دو ساله است

در ابتدای این برنامه، سید علی شجاعی با اشاره به روند تالیف کتاب، گفت: این کتاب حاصل یک‌سال تحقیق و بررسی بیش از 80 جلد کتاب است، یک‌سال در راه تالیف و نوشتن کتاب وقت صرف شده است.



وی افزود: دغدغه من برای نگارش این رمان تنها وجود مقدس امام رضا(ع) بود، زیرا همیشه با این موضوع درگیر بودم که باید ابعاد مختلف زندگی امام رضا(ع) را نشان داد، علت این تصمیم هم از جایی آغاز شد که همیشه تمام مسایل به زیارت امام هشتم ختم می‌شود و کمتر به ابعاد و برکات مختلف این امام همام پرداخته می‌شود.



فرزند سید مهدی شجاعی، نویسنده مطرح ادبیات ایران در ادامه با متمایز خواندن اثر خود از یک نگارش تاریخی، تاکید کرد: هرگز کتاب منتشر شده روایت تاریخ نیست و تمام تلاش من این بوده که با استفاده یک راوی که همان مأمون انتخاب شد، یک رمان در خصوص زندگی امام رضا(ع) به زبان قلم نگارش کنم.



مولف کتاب «به بلندای آن ردا» در پایان با بیان این مطلب که هنوز با قلم و قدرت نویسندگی مهدی شجاعی فاصله دارد، تصریح کرد: از نظر من مهدی شجاعی در حوزه کار خود یک فرد بی‌نظیر است، ضمن این‌که اگر شباهتی در کار من باشد این مساله را به فال نیک می‌گیرم، اما هرگز در راه نویسندگی خود از پدرم تقلید نکرده‌ام.



قصه کتاب «به بلندای آن ردا»، گفتار محور است

در بخش دیگری از این مراسم، رسول صدر عاملی با تمجید از اثر نویسنده، گفت: «به بلندای آن ردا» از همان ابتدا با یک ضرب‌آهنگ بسیار دقیق آغاز می‌شود، ضمن این‌که در بسیاری از بخش‌های کتاب ما شاهد گفتگو محور بودن داستان هستیم که این اثر فوق العاده جذاب کرده است.



وی افزود: این کتاب از بعد سینمایی هم قابل بررسی است، زیرا در برخی از فصول کتاب نوعی نگارش فیلم‌نامه‌ای به چشم می‌خورد.



امام رضا، بزرگترین سرمایه ایرانیان است


در بخش پایانی این نشست، حجت الاسلام محمد‌رضا زائری با اشاره به حوزه بسیار وسیع برای انجام کار‌های دینی و آیینی، گفت: حوزه کار‌های دینی بسیار وسیع است و فضا برای انجام فعالیت‌های هنری در این موضوع بسیار زیاد است و هنرمندان می‌توانند در این زمینه‌ها جولان دهند.



وی با اشاره به حواشی فیلم رستاخیز، افزود: باید به‌جای این‌که به اصل متون مقدس بپردازیم، به حواشی آن بپردازیم، درست همان کاری که در فیلم روز واقعه اتفاق افتاد و واقعه عاشورا از زاویه‌ای دیگر نمایش داده شد.



استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که امام رضا(ع) تمام داشته ملت ماست، تاکید کرد: در روزگاری که ناهنجاری‌های مختلف جامعه ما را فرا گرفته است و در برخی از موارد رحم و مروت از میان ما رفته است، باید به امام هشتم پناه ببریم، زیرا این امام بزرگوار تنها داشته‌ای است که هنوز خدشه به ان کسی نتوانسته وارد کند.



حجت الاسلام زائری با بیان این مطلب که بزرگان دین ما، مأمن پیروانشان هستند، خاطر‌نشان کرد: از بزرگان دین ما این مطلب بسیار نقل شده است که؛ حتی اگر بار گناه ما را فرا گرفته است، باز به‌سمت ائمه برویم و از رحمت ایشان استفاده کنیم.



وی در پایان با بیان مطلبی در خصوص جوانان، اضافه کرد: امروز متاسفانه نیاز مخاطبان جوان دیده نمی‌شود در بسیاری از موارد با کوچک‌ترین بهانه آن‌ها پس زده می‌شوند، در حالی‌که باید با محبت با جوانان برخورد کرد.



قرائت پیام مهدی شجاعی به مراسم رونمایی

گفتنی است در بخش ابتدایی این مراسم، فرهاد قائمیان با قرائت زیارت امام رضا(ع)، فضایی بسیار معنوی به جلسه رونمایی داد، ضمن این‌که در این برنامه مصطفی رحماندوست به عنوان مهمان ویژه حضور داشت.



لازم به ذکر است که در بخش دیگری از این مراسم سید علی شجاعی به خوانش برخی از بخش‌های کتاب خود پرداخت، ضمن این‌که در پایان مراسم و پس از قرائت پیام سید مهدی شجاعی، مراسم امضای تابلوی یادبود کتاب «به بلندای آن ردا»، برگزار شد./856/پ201/ب4

ارسال نظرات