۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۸۳۴۵۲
رهبر شیعیان نیجریه:

گسترش تشیع در نیجریه به برکت انقلاب اسلامی/ امید مستضعفان جهان به ایران است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان نیجریه با اشاره به اینکه امید مستضعفان جهان به جمهوری اسلامی ایران است، از گسترش تشیع به دلیل در این کشور به برکت انقلاب اسلامی خبر داد.
بزرگداشت سه فرزند  شهيد حجت السلام و المسلمين شيخ ابراهيم الزکزاکي

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد، سلسله نشست های هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی با حضورحجت الاسلام والملسمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، حجت الاسلام حمید رضا سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نوش آبادی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد ظهر امروز چهارم شهریور در دانشگاه تربیت معلم شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوب زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه در این مراسم گفت: تمامی ابرقدرت‌های جهان امروزه در مقابل ملت ایران ایستاده‌اند تا بتوانند به کشور و ملت ایران آسیب بزنند اما این مردم ایران هستند که توانسته‌اند تمامی این توطئه‌ها را خنثی کنند.

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با بهره‌گیری از آیات قرآن و سنت و سیره ائمه‌اطهار(ع) و گفتمان مبتنی بر اندیشه و استدلال به پیروزی رسید.

 

رهبر جنبش اسلامی نیجریه اظهار کرد: ورود اسلام به ایران و ترویج مکتب تشیع برای ایران برکات و آثار مبارکی داشت و از آن جمله می‌توان به بهره‌گیری از دستورات حضرت رضا(ع) در ایران اشاره کرد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوب زکزاکی افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز به‌عنوان کشوری قدرتمند در مقابل تمام ابرقدرت‌ها با مقاومت ایستاده است و چشم امید همه مسلمانان و شیعیان جهان به مردم ایران و نظام اسلامی است.

 

وی تأکید کرد: با قاطعیت می‌توانم بگویم که مردم ایران از طرف خداوند مأموریت دارند تا در مقابل استکبار جهانی بایستند و مقاومت کنند و امروزه نماد مبارزه با استکبار و ظلم و ستم مردم ایران هستند. مردم ایران نه تنها برای شیعیان و مسلمانان بلکه برای همه ملت‌ها و دولت‌های مظلوم جهان و سایر ادیان الگو هستند.

 

رهبر شیعیان نیجریه بیان داشت: ملت ایران با بهره‌گیری از تعالیم اسلامی و دستورات ائمه‌اطهار(ع) و رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب با مقاومتی برخاسته از استدلال و اندیشه و منطق به دور از جنگ و خشونت پاسخی مستحکم و قاطع به همه توطئه‌های دشمنان داده و آن‌ها را خنثی کرده است.

 

وی به بحث مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از موارد و جنبه‌های این مقاومت عالمانه و منطقی، همراه با استدلال و اندیشه، بحث مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 است که تمام راه زورگویی کشورهای غربی و اروپایی را مسدود کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه دشمنان اسلام و به ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا در به وجود آمدن گروه‌های تکفیری مانند داعش، جبهه النصره  در کشورهای اسلامی پرداخت و گفت: تمامی این گروه‌های تکفیری با حمایت و سیاست‌های خبیثانه استکبار جهانی در کشورهای اسلامی ایجاد شده است و در همین کشور نیجریه قبلاً گروه تکفیری بوکوحرام وجود نداشت و این‌گونه گروه‌های تکفیری نتیجه حمایت و سیاست‌های اسرائیل، آمریکا و استکبار جهانی است.

 

رهبر جنبش اسلامی نیجریه به افزایش تعداد شیعیان در این کشور اشاره کرد و یادآور شد: تعداد شیعیان نیجریه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیار انگشت‌شمار بودند و هم اکنون در سراسر نیجریه تعداد شیعیان به میلیون‌ها نفر رسیده است که همه این برکات به‌خاطر عنایت پروردگار و آشناشدن با انقلاب اسلامی ایران و افکار و تعالیم امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و رسیدن به اسلام ناب محمدی(ص) است.

 

رهبر شیعیان نیجریه تأکید کرد: مردم ایران باید بدانند که وظیفه سنگین و مهمی بر دوش دارند و آن این است که امید مردم مستضعف و ظلم دیده جهان در سراسر دنیا به مقاومت ملت ایران است زیرا ایرانیان امروزه در جهان در راه مبارزه با استکبار جهانی به یک سرمشق و الگو تبدیل شده‌اند.

 

گفتنی است، هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی با حضور 2500نفر از اعضا و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از 31مرداد لغایت 21شهریورماه سال جاری در مشهد مقدس در حال برگزاری است./934/ب202/د

ارسال نظرات