۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۲۸۳۸۸۴
گزارشی از خطبه‎های نماز جمعه عراق؛

تأکید بر عزل مسؤولان فاسد و هشدار نسبت به انحراف تظاهرات مردمی

خبرگزاری رسا ـ خطیبان نماز جمعه عراق ضمن بر لزوم برکناری مسؤولان فاسد تأکید کرده و خواستار هوشیاری مردم نسبت به انحراف تظاهرات شدند.
خطيبان جمعه عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عادل الساعدی، خطیب جمعه بغداد، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، بر ضرورت مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: سیاستمداران و فرماندهان جنگ باید با تهدیدهای که تروریسم علیه شهر «حنکه» ایجاد کرده است مبارزه کنند.


وی با اشاره به قدرت نمایی روزهای اخیر داعش در استان صلاح الدین خاطرنشان کرد: فرماندهان با تمسک به نقشه‎های جنگی مناسب، تلفات انسانی را به حداقل برسانند.


خطیب جمعه بغداد، شرایط عراق را اسفبار و خطرناک توصیف کرد و افزود: عراق در حالی در شرایط سخت و دشوار با مشکلات اقتصادی، سیاسی و امنیتی دست و پنجه نرم می‎کند که سیاستمداران و دولتمردان باید با فکر و طرح‎های مناسب این کشور را از بحران خارج کنند.


وی با اشاره به ورود برخی از منفعت طلبان به تظاهرات‎های مسالمت آمیز و مشروع مردم عراق گفت: برخی با نفوذ در تظاهرات‎های درپی انحراف آن هستند. این افراد درپی سربلندی و حل مشکلات عراق نیستند.

 

خطیب جمعه بصره خواستار عزل مفسدان شد


حجت الاسلام شیخ ازهر الکنانی، خطیب جمعه بصره در خطبه‎های نماز جمعه این هفته به تظاهرات‎های مردمی در طول هفته‎های گذشته اشاره کرد و گفت: مردم عراق در هفته‎های گذشته با حضور در تظاهرات‎ها درپی فشار به حکومت جهت اجرای اصلاحات و مبارزه با مفسدان در نهاد‎های دولتی، قوه قضایی و نیروهای مسلح هستند.


وی بر ضرورت اجرایی سریعتر طرح اصلاحات تاکید کرد و افزود: مردم خواستار عزل مفسدان، فرماندهان نالایق و ضعیف و رسیدگی به تخلفات آنان در دادگاه‎ها هستند.

 

نماینده مقتدا صدر در بصره از مردم عراق خواست که در تظاهرات‎های خود تصاویر شخصیت‎های سیاسی، دینی و خاندان صدر را حمل نکنند.


خطیب جمعه ناصریه نسبت به انحراف تظاهرات‎های مسالمت آمیز مردم هشدار داد


حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری، خطیب جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، خواستار هوشیاری مردم نسبت به انحراف تظاهرات‎ها شد و گفت: برخی از افراد با ورود به تظاهرات‎های مسالمت آمیز مردم درصدد انحراف و رسیدن به اهداف و منافع شخصی خودشان هستند.


وی افزود: فرهنگ مبارزه با فساد باید رنگ و بوی قانونی و همگانی به خود بگیرد.


خطیب جمعه ناصریه تاکید کرد که حفظ تظاهرات بر اساس حضور مسالمت آمیز مردم در خیابان‎ها از اولویت‎های مبارزه با فساد است./994/ب901/د

ارسال نظرات