۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۸۳۹۰۰
یکی از علمای عراق:

حوزه علمیه نجف حامی تظاهرکنندگان است

خبرگزاری رسا ـ استاد بحث خارج حوزه علمیه نجف اشرف بر حمایت حوزه از تظاهرات مردمی تأکید کرد و آن را انقلاب ثانی خواند.
آيت الله آل راضي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله شیخ هادی آل راضی از علمای نجف اشرف در درس خارج فقه و اصول درباره تظاهرات صورت گرفته در شهرهای مختلف عراق در اعتراض به وضع خدمات و فساد اداری گفت: تظاهرات کنونی با هدف باز پس گیری حقوق مردم و  اصلاح فساد کنونی موجود در ارگان های دولتی صورت می گیرد و ما به عنوان حوزه علمیه نباید در قبال این مساله سکوت اختیار کنیم.

 

وی افزود: ما وظیفه داریم تظاهرات را در چارچوب صحیح هدایت کرده و توصیه های لازم را به راهپیمایی کنندگان ارائه کنیم تا دچار انحراف و آشوب نشوند.

 

آیت الله آل راضی تصریح کرد: باید متوجه باشید که نباید جزئی از تظاهرکنندگان باشیم و وظیفه ما تنها راهنمایی و حمایت و مطالبه حقوق مردم است.

 

این عالم عراقی از تظاهرات مردمی در این کشور به عنوان انقلاب و جنگ ثانی یاد کرد و ادامه داد که تظاهرکنندگان باید هدف از این تظاهرات را پیروزی در هر دو جنگ قرار دهند.

 

وی تأکید کرد: در غیر اینصورت عواقب وخیمی در انتظار عراق خواهد بود و خطر بزرگی به نام تجزیه عراق ما را تهدید می کند.

 

آیت الله آل راضی در پایان خاطر نشان ساخت: هدف دشمنان تنها تجزیه عراق نیست بلکه تجزیه عراق با هدف تضعیف منطقه صورت می گیرد تا بدینوسیله لقمه راحتی در اختیار وهابیت و مزدوران قرار گیرد.

 

گفتنی است مردم عراق چند هفته ای است در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به وضع بسیار نامطلوب خدمات و فساد گسترده مالی و اداری تظاهرات می کنند.

 

حضرت آیت الله سیستانی نیز با تأیید این تظاهرات، از حیدر العبادی نخست وزیر عراق خواست اصلاحات لازم را به سرعت و با شجاعت در این کشور انجام دهد.

 

طرح اصلاحات 7 بندی حیدر العبادی از سوی پارلمان تصویب شد؛ طرحی که در آن پست های معاونت های ریاست جمهوری و نخست وزیری حذف، تعداد محافظان مسؤولان کاهش یافته و حقوق و مزایای مسؤولان نیز کاهش خواهد یافت./980/ب901/د

ارسال نظرات