۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۸۵۴۱۲

یکی از علمای عراق خواستار مبارزه بلند مدت با فساد شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق اکتفا به طرح اصلاحات را ناکافی دانست و خواستار مبارزه بلند مدت با فساد شد.
آيت الله سيد محمد تقي مدرسي از علماي کربلا


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مدرسی، از علمای عراق امروز طی نشستی مردمی که در دفترش در کربلا برگزار شد، خواستار مبارزه با فساد شد و گفت: دولت عراق باید مبارزه ریشه‎ای با تروریسم انجام دهد چرا که مبارزه سطحی سودی به حال این کشور ندارد.


وی افزود: معالجه فساد اداری نیاز به اصلاح شخصیت ها دارد. اسلام در جهت اصلاح و مبارزه با فساد، رشوه و غارت اموال دولتی را حرام اعلام کرده است.


آیت الله مدرسی تاکید کرد که طرح اصلاحات در هر کشوری اجر شود، اگر به صورت سطحی و کوتاه مدت باشد نتیجه قابل توجهی نخواهد داشت.


وی از علمای دین، شخصیت‎های مذهبی و نخبه‎های فرهنگی خواست که نشستی را در جهت مبارزه بلند مدت و رییشه‎ای با فساد برگزار کنند و تصریح کرد: مبارزه بنیادی با فساد به هم اندیشی و تفکر پیرامون این موضوع احتیاج دارد بنابراین آنان نباید به طرح‎های دولتی اکتفا کنند.


این عالم عراقی طرح برخی از شخصیت‎های سیاسی و نخبگان این کشور جهت رسیدن به دولت مدنی را مخدوش توصیف کرد و گفت: طرح دولت مدنی یک طرح ساده لوحانه و به دور از اهداف و منافع کشورها و مجامع اسلام است. برخی با این طرح درپی اجرای فرهنگ و ارتباط با کشورهای غربی هستند.


وی افزود: رژیم صهیونیستی با نقشه‎های شوم خود و فریب دادن برخی از نخبه‎های عراقی درپی گسترش ناامنی و هرج مرج است.


آیت الله مدرسی در پایان به مهاجرت جوانان به کشورهای خارجی واکنش نشان داد و گفت: مهاجرت جوانان و خانواده‎های عراقی به کشورهای خارجی از دلایل مبارزه جدی و قوی با فساد در عراق است./994/ب902/د

ارسال نظرات