۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۸۶۱۰۶

اردوغان باز هم ایران را متهم کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور ترکیه در اظهارات اهانت آمیز مدعی شد که ایران عامل بروز بحران مهاجرت سوری‎ها به اروپا است.
اردوغان

 

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، در مصاحبه ای تلویزیونی مدعی شد: حامیان دولت سوریه یعنی ایران و روسیه، مسؤول بروز بحران آوارگان در اروپا هستند.
 
وی بدون اشاره به حمایت کشورش از تروریستهای داعش گفت: ایران و روسیه هرگز به دنبال میانجیگری در اوضاع سوریه نیستند؛ آنها همواره از دولت سوریه حمایت کرده اند و هرگز به این موضوع که چگونه می توان این دولت ظالم را ساقط کرد، فکر نمی کنند.
 
اردوغان که این روزها به علت بی کفایتی سیاسی کشورش را با پ.ک.ک درگیرکرده در ادامه ادعاهای بی اساس خود گفت: ایران و روسیه سلاح و پول در اختیار دولت سوریه قرار می دهند و همه تلاش آنها برای حذف مخالفان سوری است.
 
رییس جمهور ترکیه چندی پیش نیز موضعگیری تندی نسبت به جمهوری اسلامی ایران از خود نشان داده بود، به طوری که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در پاسخ به این ادعاها گفته بود: اردوغان و تیم سیاست خارجی او کسانی هستند که با سیاست‌های بلندپروازانه، خسارات جبران‌ ناپذیری به ‌بار آورده‌اند و اتفاقا در سالهای گذشته هر گاه اردوغان در موضوعی با ایران به اختلاف خورده است، ناشی از همین بلندپروازی‌های منطقه‌ای بوده است و نه ناشی از آن چه که در مرزهای ایران و ترکیه و یا در روابط مستقیم بین دو کشور گذشته است./982/ب103/د

ارسال نظرات