۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۸۷۰۳۰

تصمیم کشیش‌ هتاک آمریکایی برای قرآن‌سوزی مجدد

خبرگزاری رسا ـ کشیش هتاک آمریکایی قصد دارد به مناسبت سالروز حمله ۱۱ سپتامبر، بار دیگر نسخه‌هایی از قرآن کریم را به آتش بکشد.
تري‌ جونز

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تری جونز، کشیش کلیسایی کوچک در ایالت «فلوریدا»ی آمریکا که با اقدامات کفرآمیز و اهانت به مقدسات اسلامی سعی دارد تا خود را مطرح کند، در نظر دارد امروز به مناسبت سالگرد حمله 11 سپتامبر سال 2001 میلادی، تعداد 2998 نسخه از قرآن را به آتش بکشد.


این کشیش هتاک آمریکایی مدعی شده است که این تعداد نسخه قرآن را که به تعداد قربانیان حمله 11 سپتامبر به برج دوقلوی نیویورک در سال 2001 میلادی است، به آتش خواهد کشید.


مؤسسه «استاند آگوست آمریکا» که به سرپرستی تری جونز اداره می‌شود، با صدور بیانیه‌ای در این زمینه، از تمامی شهروندان آمریکایی خواست که خود را مسلح کنند و آماده باشند.


تری جونز مدعی شد: سیاست مماشات «باراک اوباما»، رییس جمهور آمریکا تندروی اسلامی را متوقف نمی‌کند، بلکه باید با قدرت و قاطعیت با افراط گرایی اسلامی برخورد شود.


این کشیش هتاک آمریکایی در ادامه آورده است: در سالروز 11 سپتامبر این پیام هشداردهنده را می‌دهیم که مسلمانان هیچ جایگاهی در قانون اساسی آمریکا نخواهند داشت، همچنان که اروپایی‌ها این کار را انجام دادند.


وی در پایان به شماری از جنایاتی که به اسم اسلام در غرب انجام شده، اشاره کرد و مدعی شد: قتل چهار شهروند یهود در ژانویه گذشته در پاریس به دست یک فرد مسلح، قتل چهار تفنگدار آمریکایی به دست یک فرد مسلح در شهر جولای و تیراندازی به قطار فرانسه در شهر آگوست از جمله اقداماتی است که از سی مسلمانان انجام شده است.


این کشیش افراط‌گرای آمریکایی، پیش از این نیز نسخه‌هایی از قرآن کریم را همزمان با سالگرد حادثه یازدهم سپتامبر آتش زده بود که منجر به راه‌ افتادن اعتراضات گسترده در کشورهای مختلف شد.


در اواخر سال 2012 یک کلیسای مصری، جونز را به جرم تولید یک فیلم موهن ضداسلامی به مرگ محکوم کرد.


این فیلم 5 میلیون دلاری ساخت آمریکا، با نام «بی‌گناهی مسلمانان» با حمایت مالی بیش از صد صهیونیست ساخته شد و موجی از خشم مسلمانان جهان و برپایی تظاهرات گسترده در جهان اسلام را در پی داشت./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات