۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۸۷۰۳۲

افشای موافقت برخی طرف‌های فلسطینی و عربی با تقسیم زمانی مسجدالاقصی

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی ۴۸ فاش کرد که برخی طرف‌های فلسطینی و عربی با طرح رژیم صهیونیستی در خصوص تقسیم زمانی مسجدالاقصی میان مسلمانان و یهودیان موافقت کرده‌اند.
قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کمال خطیب، نایب رییس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی 48 در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار داشت که برخی طرف‌های رسمی عربی و فلسطینی طرح تقسیم زمانی مسجدالاقصی را پذیرفته‌اند. با این حال خطیب نامی از این طرف‌ها نبرد.


وی افزود: سکوت شک‌برانگیز بسیاری از نظام‌های عربی در قبال هجمه گسترده دشمن صهیونیستی علیه مسجدالاقصی و جلوگیری از ورود نمازگزاران به این مسجد تا ساعات ظهر کاملا گویای این مسئله است.


کمال خطیب تأکید کرد: طرح‌های شوم و نژادپرستانه کنونی رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی از سال 1967 بی‌سابقه بوده است و این رژیم اکنون مسجدالاقصی و زیرساخت‌های آن را هدف قرار داده و به هر شیوه‌ای در تلاش برای فراهم کردن زمینه اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی آن میان مسلمانان و یهودیان است تا بتواند سیطره بخش‌هایی از این مسجد را به شهرک‌نشینان واگذار کند.


نائب رییس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی 48 در رابطه با تصمیم وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص غیر قانونی اعلام کردن جنبش معتکفان در مسجدالاقصی اظهار داشت: ما جنبشی به اسم معتکفین نداریم، بلکه بسیاری از زنان و مردان فلسطینی به خاطر احساس خطر نسبت به توطئه‌های دشمن علیه مسجدالاقصی هر روز در این مسجد مبارک اعتکاف می‌کنند و در آن به عبادت و راز و نیاز با معبود خویش مشغول می‌شوند.


خطیب اشاره کرد که هدف از این تجمع مردمی اعتکاف در مسجدالاقصی به منظور دفاع از آن است.


وی تاکید کرد که موشه یالون جنایتکار باید به خوبی بداند که ملت فلسطین لحظه‌ای از حمایت از مسجدالاقصی غافل نخواهد شد و همواره به منظور اقامه نماز و اعتکاف در این مسجد حضوری پررنگ خواهد داشت و فرقی ندارد دشمن صهیونیستی بر این امر رضایت داشته باشد یا نه./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات