۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۲۸۷۰۹۱

خطیبان جمعه عراق بر لزوم بررسی دلایل مهاجرت جوانان از کشور تأکید کردند

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه عراق با تاکید بر ضرورت توجه به مساله تعلیم و تربیت خواستار تجدید نظر جوانان در سفر به کشورهای خارجی شدند.
خطيبان جمعه عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ ازهر الکنانی، خطیب جمعه بصره در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در منطقه خمسه میل برگزار شد، از کوتاهی حکومت محلی  استان بصره در رسیدگی به وضعیت آب این استان به شدت انتقاد کرد.


حجت الاسلام الکنانی خواستار رسیدگی فوری و حل مشکلات آب استان بصره شد و خاطرنشان کرد که حکومت محلی این استان هیچ گونه اقدام مثبتی در جهت بهبود وضعیت آب شور این استان انجام نداده است.


وی تصریح کرد: برخی از دستگاه‎های اجرای در دادن خدمات اجتماعی و حقوق بازنشتگان استان بصره به شکل صحیح برخورد نمی‎کنند که باید به این مساله نیز رسیدگی شود.


خطیب جمعه بصره از مهاجرت جوانان به کشورهای خارجی انتقاد کرد و گفت: مهاجرت تعداد زیادی از جوانان به کشورهای دیگر نشان دهنده وجود دست‎های پشت پرده جهت تشویق آنان برای خارج شدن از کشور است.


خطیب جمعه ناصریه خواستار ادامه حمایت از بسیج مردمی شد


حجت الاسلام شیخ ظاهر الشویلی، خطیب جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، با اشاره به وام 5 تریلیون دیناری دولت عراق برای بهبود وضعیت کشاورزی و صنعت این کشور خاطرنشان کرد: دولت باید سازمان و اشخاصی را به مراقبت در مصرف و هزینه این وام تعیین کند.


وی تاکید کرد: سیاسیتمداران باید مراقب تکرار اشتباهات گذشته باشند که دیگر هیچ‎گاه تکرار نشود و دست سودجویان از این وام 5 تریلیون دیناری کوتاه باشد. این وام باید زمینه‎ای برای گسترش و ایجاد فرصت‎های شغلی در عراق شود.


حجت الاسلام شیخ الشویلی از همه دستگاه‎های که در زمینه تربیت و تعلیم فعالیت می‎کنند دعوت کرد که سطح علمی و آموزشی این کشور را بالا ببرند و نقش فعالی را در این مساله ایفا کنند.


وی خواستار استمرار در حمایت از اعضای بسیج مردمی شد و تاکید کرد که نیروهای بسیج مردمی باید به صورت مادی و معنوی حمایت کرد زیرا آنان در مسائل تامیین امنیت و آزادی مناطق اشغال شده از سوی جریان تروریستی داعش تلاش فراوانی را انجام می‎دهند.


خطیب جمعه  کوفه از رفتار نامناسب پزشکان با بیماران انتقاد کرد


حجت الاسلام سید هادی الدنیناوی، خطیب جمعه مسجد کوفه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته به مهاجرت جوانان به کشورهای اروپایی واکنش نشان داد و گفت: مهاجرت جوانان به کشورهای خارجی برای آینده این کشور خطرناک است. جوانان باید در گرفتن چنین تصمیم‎های تجدید نظر کنند.


وی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه از رفتار نامناسب برخی از پزشکان با بیماران انتقاد کرد و افزود: پزشکان نباید با بیماران به صورت متکبرانه و با بی ادبی رفتار کنند.


خطیب جمعه مسجد کوفه خاطرنشان کرد: برخی از پزشکان مصالح مادی خود را بر مصالح بیمار ترجیح می‎دهند. آنان باید رفتار مناسب با بیماران داشته باشند.


خطیب جمعه بغداد خواستار حل مشکلات مدارس شد


حجت الاسلام سید رسول الیاسری، خطیب جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، بر ضرورت توجه به تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: قانون اجبار سواد آموزی باید مورد توجه قرار گیرد و هر چه زودتر تصویب شود.


وی تاکید کرد که حضور آوارگان در برخی از مدارس و دانشگاه‎ها موجب عقب افتادن آغاز سال تحصیلی در آن مکان‎ها شده است. دولت باید تدابیر لازم را جهت اسکان آوارگان آماده و مدارس را برای علم آموز مهیا کند.


خطیب جمعه بغداد قدیمی بودن مدارس را یکی دیگر از مشکلات تعلیم و تربیت در عراق دانست و تصریح کرد: دولت همچنین باید به چنین مدارسی توجه و امکانات لازم را با دانش آموزان فراهم کند./994/ب912/د

ارسال نظرات