۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۸۷۳۰۱
اظهارات توهین‎آمیز امیر سعودی؛

تشیع بر پایه بت پرستی تشکیل شده است

خبرگزاری رسا ـ یک امیر سعودی در اظهاراتی توهین آمیز، پیروان مذهب شیعه را مشرک خواند و مذهب آنان را بر اساس مذاهب بت پرستی ایران بستان دانست.
فيصل بن مشعل آل سعود امير سعودي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فیصل بن مشعل آل سعود، امیر منطقه القصیم عربستان سعودی در مقاله ای که روزنامه الجزیره این کشور منتشر کرد، در اظهاراتی توهین آمیز نسبت به مذهب شیعه و پیروان آن گفت: مذهب شیعه بر اساس آئین بت پرستی بنا شده که در زمان گذشته در ایران شایع بوده است.


وی مدعی شد: پیروان مذهب شیعه به جای پیروی از خداوند، از رهبران و پیشوایان خود تبعیت می کنند.


این امیر سعودی پیروان مذهب را مشرک خواند و در مقابل با تمجید از مکتب وهابیت، ادعا کرد که وهابیت برای مبارزه با بدعت و شرکت به میدان آمده است. 


گفتنی است این مقاله که با عنوان "چرا مکتب سلفی گری را مورد هجمه قرار می دهید؟" در شبکه های اجتماعی واکنش های زیادی را به دنبال داشته است، به ویژه آنکه در شرایط کنونی بسیاری از کشورهای منطقه در آتش اختلافات مذهبی و قومیت گرایی گرفتار شده اند.


منطقه القصیم عربستان در این کشور به منطقه صادر کننده فتاوای افراط گرایانه معروف است و جالب آنکه بسیاری از مناصب مهم در دستگاه سیاسی آل سعود و زمینه رسانه و موسسات دینی در اختیار اهالی القصیم قرار دارد./1321/ب902/د

ارسال نظرات