۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۸۷۹۰۰
رییس شورای عالی اسلامی قدس:

هدف از تعرض به مسجد الاقصی شکست اقتدار مردم فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای عالی اسلامی قدس با محکومیت تعرض به مسجد الاقصی تاکید کرد که هدف از این مساله در هم شکستن اقتدار ملت فلسطین است.
شيخ عکرمه صبري خطيب مسجد الاقصي

 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، شیخ عکرمه صبری رییس شورای عالی اسلامی قدس در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین ضمن محکومیت تعرض رژیم اشغالگر قدس به مسجد الاقصی تاکید کرد که این حادثه یک جنایت وحشیانه و ظالمانه است که نشان از بی اعتقادی صهیونیست‌ها به مقدسات ادیان الهی دارد.

 

شیخ صبری گفت: اگر مسجد الاقصی، مسجد وابسته به یهودیان بود هیچگاه شاهد چنین هجومی نبودیم. هدف از این حمله، شکستن اقتدار مردم فلسطین و خالی کردن مسجد از نمازگزاران است. حضور وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی در میان متجاوزان حاکی از آن است که این حرکت، با حمایت دولت اسرائیل صورت پذیرفته است.

 

وی با اشاره به هدف از هجوم به داخل مسجد و به آتش کشیدن سجاده‌ها و ویرانی اشیای درون مسجد افزود: هدف از این حمله‌ها، تحقق طرح تقسیم مسجد الاقصی میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در بازه‌های زمانی مختلف است که دولت اسرائیل از 4 سال قبل تا به امروز به دنبال آن بوده است اما با حضور هرچه بیشتر مردم، کوچ کردن به مناطق فلسطین اشغالی و مبارزه با طرح یهودی سازی فلسطین، نقشه شوم اسرائیل به شکست خواهد انجامید.

 

رییس شورای عالی اسلامی قدس خاطر نشان کرد: مردم فلسطین نه به کشورهای اسلامی و عربی و نه به موسسه‌ها و سازمان‌های حقوقی بین المللی چشم ندوخته اند . کشورهای عربی و سازمان‌های بین المللی، توانایی ایستادگی در کنار ملت فلسطین و فشار بر اسرائیل در پایان دادن به جنایت‌های خود را ندارد، از این رو ملت آزاده فلسطین با ایمان به خدا و اعتماد بر خود، به دفاع از عقیده و سرزمین خود خواهد پرداخت.

 

امام جماعت مسجد الاقصی با اشاره به سخنان نتانیاهو مبنی بر عدم تغییر واقع فلسطین تصریح کرد: هدف از مطرح شدن این سخنان از جانب نتانیاهو آن است که مسؤولیت جرم وجنایت‌های صورت پذیرفته در فلسطین را به عهده دیگران واگذار کند، اما با تامل در سخنان وی  و تهدید شهرک نشینان و رفتار نیروهای امنیتی اسرائیلی به وضوح می توان دریافت که آنان به دنبال تغییر صحنه سیاسی و واقعی فلسطین هستند./981/ب933/د

ارسال نظرات