۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۸۸۳۵۶

فرمان‎پذیری رییس جهمور فراری یمن از امارات

خبرگزاری رسا ـ دولت امارات رییس جمهور مستعفی و فراری یمن را مجبور کرد تا استاندار عدن را به علت وابستگی وی به حزب اخوانی "الاصلاح" از سمتش برکنار کند
منصور هادي رييس جمهور معزول يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رییس جمهور فراری و مستعفی یمن، نایف البکری را برکنار و وزیر جوانان و ورزش را به جای وی به سمت استاندار عدن منصوب کرد.

 

یک منبع دولت عبدربه منصور هادی  گفت: هادی به البکری گفته است که امارات چند بار از وی خواسته است تا او را از این سمت کنار بگذارد.

 

این منبع افزود: رییس جمهور مستعفی و فراری یمن به البکری پیشنهاد داد که به ابوظبی سفر کرده و با مسوولان اماراتی گفت وگو و آنها را متقاعد کند که شریک خوبی برای کار در داخل عدن است؛ بویژه که امارات به تنهایی پرونده امنیتی و اطلاعاتی و اقتصادی شهر عدن را در دست دارد اما اماراتی ها با این پیشنهاد مخالفت کردند.

 

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: مسوولان اماراتی ایده برکناری البکری را در جریان سفر هادی به ابوظبی در ماه گذشته مطرح کردند اما هادی توضیحاتی را برای متقاعد کردن مسوولان اماراتی برای برکنار نشدن البکری مطرح کرد که در نهایت اماراتیها این توضیحات را نپذیرفته و بار دیگر خواهان برکناری البکری شدند.

 

با وجود اینکه البکری پیشتر اعلام کرده که از حزب اخوانی الاصلاح استعفا داده است اما مسوولان اماراتی بر برکناری البکری اصرار کردند زیرا بیشتر اعضای تیم او وابسته به اخوان هستند./981/ب102/د

ارسال نظرات