۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۸۸۶۰۳
مذاکره کننده ارشد فلسطین:

هدف نتانیاهو جدا کردن و سرقت قبه الصخره مسجد الاقصی است

خبرگزاری رسا ـ مذاکره کننده ارشد فلسطین تاکید کرد که هدف رژیم صهیونیستی از اعمال محدودیت در دسترسی به قبه الصخره مسجد الاقصی، جدا کردن و به سرقت بردن آن است.
صائب عريقات

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صائب عریقات دیپلمات ارشد فلسطینی و رییس هیأت فلسطینی مذاکره‌ کننده عضو سازمان آزادی‌بخش فلسطین با اسرائیل، گفت: قصد بنیامین نتانیاهو از تغییر سیاست های ورود به قبه الصخره، راهبردی است.


وی افزود: آنچه او انجام می دهد بخشی از برنامه و موضع راهبردی وی است اما اگر نتانیاهو در جدا کردن و سرقت مسجد الاقصی موفق شود، زندگی ما به چه دردی خواهد خورد؟


وی با یادآوری اقدامات خشونت آمیز روز دوشنبه پلیس رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در مسجد الاقصی، گفت: این خشونت ها به تلافی پیروزی فلسطین در سازمان ملل است زیرا حکومت خودگردان موفق به برافراشتن پرچم فلسطین در سازمان ملل شد.


عریقات تصریح کرد: نتانیاهو به خوبی می داند که این کار(اقدامات خشونت آمیز) به منزله بازی با آتش است و به خشونت، افراط گرایی و راه افتادن خون منتهی خواهد شد؛ دنیا باید باتلاق تروریست اسرائیل را بخشکاند.


نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با یورش به فلسطینی های مدافع مسجد الاقصی، مناطق اطراف این مسجد را به مناطقی کاملا نظامی تبدیل کردند و به فلسطینیان حمله ور شدند.


نیروهای اشغالگر با استفاده از بمب های صوتی و گاز اشک آور تلاش کردند مانع تجمع فلسطینی ها برای دفاع از مسجد الاقصی شوند. براثر این حملات، تعدادی از خبرنگاران حاضر در این مناطق و برخی از کودکان فلسطینی زخمی شدند.


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه ضمن اعلام نگرانی کشورش از تشدید خشونت ها و تنش ها در اطراف «حرم شریف»(قبه الصخره)، اقدامات خشونت آمیز را محکوم کرد و افزود: خویشتنداری همه طرفین، خودداری از اقدامات تحریک آمیز و تغییر ندادن وضعیت فعلی و تاریخی حرم شریف، لازم و حیاتی است./994/ب102/د

ارسال نظرات