۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۸۹۳۰۶
امام جمعه بهشهر:

فرهنگ اسلامی مهم‌ترین پشتوانه نظام برای تعالی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر از فرهنگ اسلامی به عنوان سرمایه عظیم کشورهای مسلمان نام برد و گفت: تنها چیزی که انقلاب اسلامی ایران را با مدیریت امام راحل به پیروزی رساند و آن را مستحکم کرد، پشتوانه فرهنگ اسلامی بود.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در بازدید از نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان گفت: با توجه به تلاش‌های فراوانی که برای رونق و توسعه هر چه بیشتر فرهنگ کتابخوانی در جامعه انجام شد، تعداد افرادی که به طور مداوم کتاب می خوانند بسیار اندک هستند.

 

حجت الاسلام جباری احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه را یک ضرورت دانست و با بیان این که جامعه‌ای موفق است که فرهنگ کتاب و کتابخوانی در آن ترویج شود، افزود: جوامعی که از این موضوع مهم به دور هستند علم و دانش در آن جوامع وضعیت خوبی ندارد.

 

وی ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را زمینه ساز رشد و تعالی جامعه دانست و با بیان این که همه تلاش ها در جامعه باید در جهت ترویج این فرهنگ مهم خلاصه شود، بیان داشت: با نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی می توانیم جامعه ای پویا در بخش های مختلف داشته باشیم.

 

امام جمعه بهشهر با بیان اهمیت کتاب به عنوان غذای روح تصریح کرد: بشر با پدیدآوردن کتاب، درس‏هاى بى‏شمارى را که در کتاب تکوین بدو آموخته شده، گرد مى ‏آورد و در محیط بشرى منتشر مى‏سازد و بدین‏گونه روز به‏ روز گنجینه ثروت بشرى، غناى بیشتر مى یابد.

 

وی  با بیان این که برای رغبت مردم برای افزایش ساعات مطالعه باید حرکتی جهادی و عزمی ملی صورت بگیرد، گفت: امروز کتابخوانى و علم‏آموزى نه تنها یک وظیفه ملى، بلکه یک واجب دینى است و از همه بیشتر، جوانان و نوجوانان، باید احساس وظیفه کنند.

 

مسؤول حوزه علمیه بهشهر در ادامه سخنان خود بیان کرد: مسؤولان رواج این فرهنگ در جامعه بیش از همه بر عهده خطبا، مداحان و زمامداران فرهنگ اجتماعی است که مردم را بیش از پیش با کتاب مأنوس کنند.

 

امام جمعه بهشهر افزود: باید به گونه ای مردم را با کتاب نزدیک کرد که در خانه همه مردم یک کتابخانه هر چند با کتاب های اندک وجود داشته باشد و از آن ها به صورت مداوم و همیشگی استفاده شود.

 

حجت الاسلام جباری در ادامه به مسؤولیت سنگین ادره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر سبک زندگی مبتنی بر فرهنگ ناب اسلامی در جامعه پیاده نشود، کشور موفق و پویا نخواهد بود.

 

وی از فرهنگ اسلامی به عنوان سرمایه عظیم کشورهای مسلمان نام برد و گفت: تنها چیزی که انقلاب اسلامی ایران را با مدیریت امام راحل به پیروزی رساند و آن را مستحکم کرد، پشتوانه فرهنگ اسلامی بود.

 

امام جمعه بهشهر ادامه داد: با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلامی تهیه و تدوین برنامه منسجم و اصولی و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه لازم و ضروری است.

 

حجت الاسلام جباری گفت: سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و هر ساله مقام معظم رهبری در بازدیدهایی که از نمایشگاه کتاب دارند همواره ازاین موضوع گلایه‌مند هستند.

 

وی بیان کرد: متأسفانه فعالیت شبکه‌های اجتماعی و رسانه های تصویری به سطحی نگری و برداشت های غیر علمی از موضوعات مختلف اجتماعی منجر شده و هر روز از میزان مطالعه و عمق بخشی بر مفاهیم و دانسته های مکتوب ما می‌کاهد./950/202/ب2

ارسال نظرات