۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۸۹۵۲۳
اردن:

اجازه تقسیم مسجدالاقصی را نمی‎دهیم

خبرگزاری رسا ـ پادشاه اردن تاکید کرد که مسجدالاقصی تنها متعلق به مسلمانان است و امت اسلامی هرگز اجاره تقسیم زمانی و مکانی آن میان مسلمانان و یهودیان را نخواهد داد.
ملک عبدالله دوم پادشاه اردن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، امروز در جریان دیدار با دونالد توسک، رییس شورای اروپا در بیانیه ای ضمن محکوم کردن تجاوزات شهرک نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی و قدس شریف، بر ضرورت تحرک فوری جامعه بین الملل و اتحادیه اروپا و اتخاذ مواضعی قاطع برای توقف تجاوزات صهیونیست ها علیه مقدسات اسلامی فلسطین که نقض صریح قوانین بین المللی به شمار می رود، تاکید کرد.

 

ملک عبدالله دوم همچنین نسبت به پیامدهای منفی و مخرب تشدید تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی بر روند مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی هشدار داد.

 

وی از جامعه بین الملل دعوت کرد با اتخاذ مواضعی قاطع و سازنده جلوی ادامه تجاوزات و جنایت های اشغالگران صهیونیست علیه ملت فلسطین و مقدسات آن را بگیرند.

 

در این بیانیه آمده است که تجاوزات صهیونسیت ها علیه قدس و مسجدالاقصی عواقب ناگواری به دنبال خواهد داشت و این مساله می تواند در روند مذاکرات سازش در منطقه خاورمیانه کاملا تاثیر گذار باشد.

 

رژیم صهیونیستی که در سال 1994 توافقنامه صلح را با اردن به امضا رساند، حاکمیت این کشور بر مقدسات اسلامی شهر قدس را به رسمیت شناخته است.

 

مسجد مبارک الاقصی طی یک هفته گذشته در پی حملات وحشیانه شهرک نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی صحنه درگیری شدید فلسطینیان و اشغالگران بوده است که در جریان این در گیری ها تاکنون صدها نفر زخمی شده و ده ها نفر هم به اسارت نظامیان صهیونیست درامده اند.

 

صهیونیست های افراطی سعی دارند تا با حمایت مستقیم دولت و پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی تعرض کرده و در نهایت سیطره کامل این مسجد را در دست بگیرند تا بتوانند به راحتی نخست اقدام به تقسیم زمانی و مکانی این مکان مقدس کرده سپس آن را تخریب و معبد دروغین و افسانه ای خود را بر روی آن بنا نهند./994/ب102/د

ارسال نظرات