۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۸۹۶۷۵
جمعیت علمای فلسطین:

مسجد الاقصی امانتی بر دوش علمای امت است

خبرگزاری رسا ـ جمعیت علمای فلسطین تاکید کرد که قدس اشغالی و مسجد مبارک الاقصی و فلسطین امانتی بر دوش تمامی علمای امت؛ چه در شرق و چه در غرب جهان است.
مروان ابو راس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مروان ابو راس رییس این جمعیت در جریان کنفرانس مطبوعاتی در غزه تصریح کرد که ما نباید برای دفاع از مسجد الاقصی از هیچ چیزی دریغ کنیم؛ چرا که خیزش علما در حمایت از این مسجد، حکام و سران کشورها را وادار به تحرک در این زمینه می کند.

 

ابو راس خاطر نشان کرد که علما، الگوی امت اعم از حاکمان، مسؤولان، زنان، کودکان و پیرمردان در راه تحقق عزت و کرامت و آزاد سازی و پاکسازی مقدسات هستند و نباید در ادای امانت کوتاهی کنند.

 

وی افزود: یهودیان تحت هیچ شرایطی هیچ حقی در هیچ بخشی از فلسطین ندارند و سراسر این سرزمین متعلق به مسلمانان است و منطقه ای مقدس و پر خیر و برکت به شمار می رود که تنها به مسلمانان تعلق دارد و هر کس این مساله را قبول نداشته باشد، باید در ایمان خود بازنگری کند.

 

ابو راس در بخش دیگری از این کنفرانس خبری تاکید کرد که توطئه آشکار علیه مسجد الاقصی و بازداشت فعالان مقاومت در کرانه باختری و نیز حمله به تظاهرکنندگان حامی مسجد الاقصی و دفاع از توافقنامه های "ننگین" و خدمت به دشمنان جنایتکار ایجاب می کند که تمامی علمای امت بر این مساله تاکید کنند که این اقدامات خدمت و وفاداری به یهودیان جنایتکار و خیانتی در حق مقدسات و تقدس بخشی به مزدوری و خیانت است و این خطرناک ترین تهدید علیه آرمان فلسطین به شمار می رود.

 

وی افزود: وضعیت موجود مستلزم این است که تمامی علما به بیان واقعیت ها و احکام شرعی سرنوشت ساز که هیچ حرف و حدیثی درباره آنها وجود ندارد، بپردازند./982/ب101/د

ارسال نظرات