۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۸۹۷۰۰

واکنش استاد الازهر به فتوای حرمت انتخاب نامزدهای اسلام‌گرا در انتخابات

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی دانشکده فقه و مبانی حقوق الازهر مصر بر لزوم همراهی شریعت با زمان تاکید و خاطر نشان کرد هدف از نزول شریعت تحقق منافع انسان و صیانت از حقوق آن است.
احمد خليفه شرقاوي عضو هيئت علمي دانشکده فقه و مباني حقوق الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد خلیفه شرقاوی عضو هیئت علمی دانشکده فقه و مبانی حقوق دانشگاه الازهر مصر تاکید کرد که احزاب دینی و غیر دینی، تا زمانی که حکومت آنها را به رسمیت بشناسد، در چهارچوب قانون اساسی داخل بوده و مورد حمایت‌های آن قرار خواهند گرفت.

 

احمد شرقاوی گفت: با وجود آنکه تاسیس حزب‌های سیاسی ـ دینی بر اساس قانون ممنوع است اما انتخاب کاندیدای اسلامی در انتخابات پارلمانی بلا مانع است.

 

شرقاوی افزود: شریعتی که با زمان خود همراه نشده و منافع مردم را محقق نسازد، شایسته نیست که بر آن نام شریعت نهاد. شریعت مقدس برای صیانت از انسان‌ها و احیای حقوقشان نازل شده است از این روی هر امری که در تحقق این اهداف به کار آید نام شریعت بر آن قرار داده می شود.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه الازهر مصر خاطر نشان کرد که حاکم اسلامی می‌تواند مسائل دادگاه و محکمه قضایی را متناسب با مکان و زمان اداره کند.

 

قابل ذکر است به تازگی یکی از شیوخ سلفی مصر، فتوای حرمت انتخاب کاندیدای اسلامی در انتخابات پارلمانی مصر را صادر کرد./981/ب902/د

ارسال نظرات