۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۹۰۱۹۹

تعطیلی مدارس دولتی نیویورک به مناسبت عید قربان

خبرگزاری رسا ـ فردا، دوم مهرماه، برای اولین‌بار، بیش از ۱۸۰۰ مدرسه دولتی سراسر نیویورک به مناسبت عید قربان تعطیل هستند.
مدرسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بیش از یک میلیون و صد دانش‌آموز مسلمان در نیویورک فردا، دوم مهرماه، برای اولین‌بار به مناسبت عید سعید قربان تعطیل هستند.

 

این یک پیروزی کوچک؛ اما سخت به دست‌آمده برای مسلمانان آمریکایی است که از افزایش اسلام‌هراسی و گفتمان ضداسلامی شکایت دارند.

 

بیل دبلاسیو، شهردار نیویورک چند ماه پیش تصمیم تعطیلی مدارس در روز عید قربان را اتخاذ و اعلام کرد که مدارس دولتی نیویورک علاوه بر تعطیلات بزرگ مسیحیان و یهودیان، به مناسبت عید فطر و عید قربان مسلمانان تعطیل خواهند شد.

 

لیندا سرسور، یک فعال مدنی نیویورکی می‌گوید: این یک پیروزی بزرگ برای مسلمانان آمریکا است.

 

شمسی علی، امام جماعت مرکز اسلامی جاماییکا در منطقه «کوئینز» نیویورک می‌گوید: چنین سیاست‌هایی از جانب دولت سبب می‌شود که مسلمانان بیش از پیش احساس تعلق به جامعه کنند.

 

پیش از این خانواده‌های مسلمان در دو عید بزرگ اسلامی به دلیل تعطیل نبودن مدارس و یا گاهی همزمانی این اعیاد با امتحانات فرزندانشان با مشکلاتی مواجه بودند.

 

حدود 7 تا 10 میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می‌کنند که از این میان یک میلیون نفر در نیویورک زندگی می‌کنند و حدود 10 درصد جمعیت این شهر را تشکیل می‌دهند.

 

پیش از نیویورک مدارس حداقل 7 منطقه در نیوجرسی، ماساچوست و ورمانت نیز هر سال به مناسبت اعیاد اسلامی تعطیل می‌‌شوند و فعالان اجتماعی در حال تلاش برای تعطیلی اعیاد اسلامی در دیگر بخش‌های آمریکا هستند.

 

فعالان اجتماعی معتقدند که تعطیلی مدارس در اعیاد اسلامی ارتقای جایگاه اسلام و مقابله با اسلام‌هراسی را به دنبال دارد./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات