۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۹۰۷۱۶

برپایی نمایشگاه پاکت‌‌‌نامه‌های رزمندگان دفاع مقدّس در کتابخانه مرکزی رضوی

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاه پاکت‌‌‌نامه‌های رزمندگان، تمبرها، عکس‌ها و کتاب‌های دفاع مقدّس در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برپا شد.
نمايشگاه پاکت‌‌‌نامه‌هاي رزمندگان دفاع مقدّس در کتابخانه مرکزي

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مجموعه‌ای جالب توجه شامل عکس‌هایی از لحظه‌های ناب جنگ، کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدّس، تمبرها و پاکت‌های نامه ویژه رزمندگان و اشیای ارزشمند دیگر از یادگارهای دوران دفاع مقدّس، در قالب نمایشگاهی جالب و دیدنی، در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

 

بیش از 40 قطعه عکس از لحظه‌های ناب جنگ، افزون بر 150 جلد کتاب در موضوع دفاع مقدّس، حدود 44کارت نمایش پاکت مهر روز و تلگراف جبهه و جنگ و190قطعه تمبر از یادگارهای دوران دفاع مقدّس، بخشی از آن چیزی است که در قالب نمایشگاه در این کتابخانه به نمایش درآمده است.


این مجموعه عکس‌ها صحنه‌هایی به یاد ماندنی از دوران دفاع مقدّس را به تصویر کشیده است که از جملة آن، تصاویری از برگزاری نماز جماعت به امامت مقام معظم رهبری در جمع رزمندگان اسلام، حضور آیه‌الله واعظ طبسی در مناطق آسیب‌دیده جنگ، مراسم رژة گروه اعزامی رزمندگان اسلام به مناطق عملیاتی در اطراف حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و مراسم رژة خواهران بسیجی در مشهد مقدّس است.


همچنین تصاویری ماندگار از لحظات آموزش بَلَم‌رانی، آموزش غوّاصی، صحنه‌هایی از به اسارت گرفتن عراقی‌ها و تصاویری از مسابقات والیبال بین رزمندگان قبل از عملیات در جزیرة مجنون به نمایش درآمده است.


بیش از 250 قطعه تمبر، پاکت‌ نامه، پاکت‌ مُهر روز و تلگراف در موضوع دفاع مقدّس در گنجینة تمبر آستان قدس رضوی موجود است.


تمبرهای این مجموعه به مناسبت‌های مختلفی منتشر شده است که از جملة آن، فاجعة خونین بمباران مدارس توسط رژیم بعثی عراق، فاجعة بمباران شیمیایی حلبچه، سالگرد دفاع مقدّس، روز اسرا و مفقودین، روز بسیج، یادبود شهدا، یادبود آزادگان، تجلیل از جانبازان انقلاب اسلامی و موضوعاتی از این دست است
«پاکت‌ نامه¬ها‌یی‌ که در این مجموعه وجود دارد، در دوران دفاع مقدّس ویژة رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل به چاپ رسیده و به طور رایگان و بدون نیاز به تمبر در اختیار آنان قرار می‌گرفته است و تصاویری از برگزاری نماز وحدت، تصویر رزمندگان ظفرمند ایران، رزمندگان عشایر، تصویر قبّه‌الصخره و مانند آن، بر روی آن‌ها به چشم می‌خورد.


کتب به نمایش‌درآمده در این نمایشگاه، بخش کوچکی از کتب بی‌شماری است که از دوران دفاع مقدّس تاکنون در موضوع دفاع مقدّس به چاپ رسیده است و در حال حاضر در این کتابخانه در معرض استفادة محققین و همة علاقمندان قرار دارد.


گفتنی است که این نمایشگاه در ایّام هفتة دفاع مقدّس ،هر روز در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد./1308/د102/ق
 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات