۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۹۲۰۰۹

تجمع 500 خاخام صهیونیست در نزدیکی مسجد الاقصی

خبرگزاری رسا ـ 500 خاخام صهیونیست امروز با تجمع در نزدیکی مسجد مبارک الاقصی آیین های تلمودی را انجام دادند.
خاخام هاي يهودي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، 500 خاخام صهیونیست امروز با تجمع در نزدیکی محوطه های مسجد مبارک الاقصی آیین های تلمودی در آنجا انجام دادند.

 

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی همچنین امروز با یورش به منازل فلسطینیان ساکن شهر قدس 18 تن از آنان از جمله یکی از خادم زن مسجد الاقصی را بازداشت کردند.

 

مرکز اطلاع رسانی ویژه در مورد امور قدس و مسجد الاقصی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست همچنان برای سومین روز متوالی از ورود زنان و مردان فلسطینی زیر 50 سال به مسجد مبارک الاقصی و اقامه نماز آنان در این مکان مقدس ممانعت می کنند و نیروهای یگان های ویژه اسرائیل به صحن قبه الصخره در مسجد الاقصی یورش می آورند.

 

هزاران شهرک نشین صهیونیست از نخستین سحرگاه امروز در محوطه براق در نزدیکی مسجد الاقصی تجمع کرده اند، دشمن صهیونیستی از سال 1967 این مکان مقدس را به سلطه خود درآورده و آن را دیوار براق نامگذاری کرده است.

 

پیش بینی می شود ده ها هزار شهرک نشین صهیونیست امشب در چارچوب اعیاد یهودی در این محوطه تجمع کنند. نظامیان صهیونیستی از مدت ها پیش بخش قدیمی شهر قدس و اطراف آن را به پادگان نظامی مبدل کرده اند. 

 

از سوی دیگر، دفتر ثبت اداره اوقاف اسلامی اعلام کرد: 80 شهرک نشین صهیونیست از نخستین ساعات بامداد امروز وارد مسجد الاقصی شده اند و پیش بینی می شود چنین گروه دیگر از شهرک نشینان وارد آن شوند.

 

اشغالگران صهیونیست تدابیر شدیدی را در ورودی های مسجد الاقصی اتخاذ کرده اند؛ به نحوی که به نمازگزاران فلسطینی؛ به ویژه زنان اجازه ورود به این مکان مقدس را نمی دهند. این نظامیان به تعدادی از زنان فلسطینی در نزدیکی دروازه های باب السلسله و المجلس حمله کردند و یکی از آنان را در محوطه الاقصی بازداشت کرده و مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

امجمد ابوعصب رییس کمیته خانواده های اسرای قدس گفت: تعداد بازداشت شدگان فلسطینی از آغاز تعرضات شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی طی سه هفته گذشته به 180 نفر افزایش یافت./994/ب102/د

ارسال نظرات