۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۹۲۳۱۶
یکی از علمای بحرین:

تروریسم زائیده فساد سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه منطقه الدراز بحرین تاکید کرد که تروریسم زاییده فساد سیاسی و اداری است.
صنقور

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد صنقور امام جمعه منطقه الدراز بحرین در خطبه‌های نمازجمعه روز گذشته که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد به بررسی پدیده فساد و علل ایجاد آن پرداخت.

 

شیخ صنقور گفت: فساد برگرفته از تعمد در ایجاد آن یا بی مبالاتی نسبت به ترویج آن است. فساد دارای انواع مختلفی چون فساد اداری، فساد مالی و فساد سیاسی است.

 

امام جمعه الدراز افزود: هنگامی که مجموعه‌ای با اهداف مشخص تشکیل و زمان فراوانی صرف آن شود اما اهداف آن محقق نشود، این مجموعه را یک مجموعه فاسد می‌نامیم زیرا از رسیدن به اهداف از پیش تعریف شده ناتوان مانده است. سازمان‌هایی که نه تنها به اهداف خود نرسیده بلکه به منافع دیگران آسیب می‌رساند، به مراتب بدتر و فاسدتر است.

 

وی با اشاره به نمونه نامناسب فساد خاطر نشان کرد: فسادی که نشات گرفته از تعمد یا بی مبالاتی است بسیار ناشایست به شمار می آید نظیر فسادی که ناشی از عدم شایسته سالاری در استخدام است.

 

تحویل سمت‌های اداری به افراد ناشایست، خیانت در امانت، به حساب آودن وظیفه به عنوان غنیمنت و حق فردی، استبداد رای در تصمیم‌گیری و نبود شفافیت لازم در پاسخگویی از مصادیق فسادی است که سخنران مسجد امام صادق (ع) به آن اشاره کرد.

 

این عالم بحرینی تروریسم را زائیده پدیده فساد اداری و سیاسی دانسته و تاکید کرد که به هر میزان فساد افزایش یابد، تاثیرات ویران کننده آن نیز افزایش می‌یابد.

 

شیخ صنقور در پایان خواستار مبارزه جدی مسؤولان و دستگاه قضایی با بحران فساد مالی شد./981/ب902/د

ارسال نظرات