۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۹۲۹۷۲
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس:

امروز نبرد ما وارد عرصه کتاب شده است/ کتاب نقش مؤثری در صدور انقلاب دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شیرازی گفت: راهبرد ما نیز در این نبرد تغییر کرده است، امروز نبرد ما وارد عرصه کتاب شده است، سینه رزمندگان ما پر از خاطراتی است که به گفته رهبر انقلاب این خاطرات می تواند تاریخ دفاع مقدس و انقلاب را تغذیه کند.
اختتاميه نمايشگاه کتاب دفاع مقدس اختتاميه نمايشگاه کتاب دفاع مقدس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، در مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با اشاره به فجایع جانگداز حج، اظهار داشت: امید است خون های ریخته شده حجاج بیت الله الحرام زمیته نابودی آل سعود را فراهم کند.


وی با بیان این‌که جبهه امروز ما جنگ نرم با دشمن است، اذعا داشت: جنگ دیروز ما جنگ سخت با دشمن بود، امروز راهبرد دشمن در عرضه نبرد با جبهه انقلاب اسلامی تغییر کرده و به یک جنگ نرم با ملت ایران و ارزش های انقلاب تبدیل شده است.


نماینده ولی فقیه در سپاه قدس ادامه داد: راهبرد ما نیز در این نبرد تغییر کرده است، امروز نبرد ما وارد عرصه کتاب شده است، سینه رزمندگان ما پر از خاطراتی است که به گفته رهبر انقلاب این خاطرات می تواند تاریخ دفاع مقدس و انقلاب را تغذیه کند.


وی افزود: امروز 7 هزار جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس تألیف شده است، اما تا نتیجه مطلوب فاصله بسیار است، برای تبیین حقیقت دفاع مقدس باید هر رزمنده و همسر او خود یک کتاب را بنویسد و یا تاریخ شفاهی خود را برای تدوین بیان کند.


حجت الاسلام شیرازی با بیان این‌که اگر بخواهیم خاطرات فرماندهان و رزمندگان را تدوین کنیم بیش از چند میلیون کتاب خواهیم داشت، ابراز داشت: جنگ ما یک دفاع مقدس بود، این نبرد با ایده و هدف اروپایی و کمونیستی تفاوتی به میزان زمین تا آسمان دارد.


وی با ابراز تأسف از عدم نگارش خاطرات برخی از کسانی که بعد از جنگ به شهادت رسیده‌اند، تصریح کرد: سازمان های فرهنگی کشور در تدوین خاطرات رزمندگان و خانواده های آنها حرکتی فعال و مورد توجه را باید داشته باشند.


نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، ادامه داد: دو کتاب «نورالدین پسر ایران» و «لشکر خوبان» در استان آذربایجان شرقی است که در منطقه آذربایجان از کتاب های دفاع مقدس موفق منطقه‌ای است به طوری که در برخی از کشورهای خارجی ترجمه و توزیع شده است، امثال این کتاب ها و نویسنده ها در این استان بسیار داریم.


وی تأکید کرد: ضروری است خاطرات رزمندگان و خانواده های آنها ضبط، و ثبت و نگارش شود و در میان ملت ایران و دیگر کشورها توزیع شود، این ابزار بهترین وسیله برای انتقال و صدور انقلاب و ارزش های آن در کشور های خارجی است.


حجت الاسلام شیرازی با تأکید بر تقویت کتب دفاع مقدس از لحاظ ادبی و کیفی، خاطرنشان کرد: بالاترین تشویق و تقدیر از ناشران مطالعه کتاب است، تیراژ کتاب ها در جامعه ما نسبت به کشورهای اروپایی بسیار پایین است، تیراژ کتاب دفاع مقدس باید میلیونی باشد.


وی مقام معظم رهبری را الگوی مطالعه برای ملت ایران دانست و ابراز داشت: ایشان در زمینه مطالعه الگوی ملت ایران هستند و در زمینه کتب دفاع مقدس مطالعات بسیاری دارند به طوری که به بسیاری از کتاب های دفاع مقدس تقریظ زده اند./854/پ202/ق

ارسال نظرات