۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۲۹۳۴۰۰
استاد دانشگاه تهران:

اهل قلم و سخنرانان درباره حکومت‌گرایانی که به آمریکا گرایش پیدا کرده اند افشارگری کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه تهران گفت: در سخت‌ترین شرایط اوایل انقلاب از امام شنیدم که فرمودند مطئمن باشید که پرچم انقلاب اسلامی به دست امام زمان علیه السلام می‌رسد، اما باید هزینه کنیم و هزینه آن هوشیاری است که اهل قلم و سخنرانان باید درباره گروه حکومت‌گرایانی که به سمت آمریکا گرایش پیدا کردند افشارگری کنند.
منوچهر محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منوچهر محمدی استاد دانشگاه تهران عصر امروز در آیین رونمایی از کتاب «هلی برن از پشت میز» که در سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد، گفت: جنگ ویتنام و به کار بردن انواع بمب‌های شیمایی، سوزاندن جنگل‌های آن یا نابود کردن هر آنچه که در آنجا بود نشانه تفرعن آمریکایی‌ها بود.

 

وی افزود: آمریکایی‌ها خود را مردمی ممتاز و برجسته می‌دانند و اعتقاد دارند که خداوند آنها را حفظ می‌کند حتی فیلم‌های خود را نیز بر همین اساس می‌سازند.

 

استاد دانشگاه تهران عنوان کرد: این تفرعن در وجود آمریکایی‌ها است اگر این تفرعن نباشد چیز دیگری برای ارائه کردن ندارند، آنها معتقدند که با پول می‌شود همه چیز و همه کس را خرید بنابراین انقلاب اسلامی ضربه سختی به آنها زد طوری که بعد از انقلاب گیج شده بودند که در ایران چه اتفاقی افتاده که مردمی با دست خالی در مقابل چنین قدرتی ایستادند.

محمدی اظهار داشت: وقتی دولت موقت در ایران تشکیل شد خوشحال از اینکه عوامل آنها حضور دارند خواستند به کار خود ادامه دهند اما بعد از ماجرای اشغال لانه جاسوسی تلاش کردند برنامه‌ریزی‌های دیگری برای ایران داشته باشند.

امروز برخی خواص در کشور طرفدار آمریکا شدند

وی بیان داشت: بعد از اشغال سفارت آمریکایی‌ها نقطه ضعف دولتمردان ما را پیدا کرده و دست روی همان نقطه ضعف گذاشته و پیش می‌روند تا امروز که ماجرای مذاکرات را پیش ‌آوردند طوری که برخی از خواص که تا دیروز مرگ بر آمریکا می گفتند امروز طرف‌دار برجام به نفع آمریکا شدند.

این استاد دانشگاه تهران ابراز کرد: امروز دیگر دسته‌بندی اصول‌گرا و اصلاح‌طلب معنا ندارد بلکه برخی از خواص ما به علت چرب و شیرین دنیا حکومت‌گرا شدند در حالی که توده‌های مردم و به خصوص نسل جوان انقلابی هستند، در حقیقت دسته بندی امروز کشور ما به حکومت‌گرایان و انقلابیون تقسیم می‌شوند.

حکومت‌گرایان ارزش‌های انقلابی را رها کردند

محمدی افزود: حکومت‌گرایان می‌گویند خسته شدیم تا کی با کدخدا بجنگیم و از مواهب حکومت استفاده نکنیم به همین دلیل ارزش های انقلابی را رها کرده و با کدخدا کنار می‌آیند.

وی در ادامه بیان داشت: با وجود خطوط قرمز چون قبلا با کدخدا بستند قانون را زیر پا می‌گذارند در این شرایط باید نسل جوان هوشیار باشد و شناخت پیدا کند روی هیچ یک از خواص هم سرمایه‌گذاری نکرده و قسم نخورد زیرا اگر از همان روز اول موضع خود را با مسائل مادی و قدرت تسویه حساب نکرده‌ باشد گیر می‌افتد.

آمریکا راه نفوذ خود را پیدا کرده است

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه آمریکا راه نفوذ خود را پیدا کرده است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که به آمریکا و غربی‌ها هر امتیازی بدهید سیر نمی‌شوند، آمریکا در ماجرای فلسطین و یاسر عرفات به او گفت: از تفنگ یا زیتون یکی را انتخاب کن، یاسر عرفات شاخه زیتون را انتخاب کرد اما هم زیتون هم تفنگ را از او گرفتند در حالیکه مسمومش کردند جنازه او را هم به خانواده‌اش تحویل ندادند.

محمدی افزود: درباره مساله هسته‌ای کشورمان نیز از سال 82 سه وزیر خارجه اروپایی به ایران آمدند رییس جمهور روحانی اعلام کرد ما داوطلبانه هسته‌ای خود را تعطیل می‌کنیم اما آنها هنوز به کشورهای خود نرسیده گفتند این کافی نیست، آخرین بار ظریف اعلام کرد که خواهش می‌کنیم اجازه دهید دو سانتریفیوژ بچرخد گفتند داغ همین دو را هم به دل شما می‌گذاریم باید کلاس‌های فیزیک هسته‌ای را نیز تعطیل کنید و تعطیل کردند.

این مذاکرات مانند کاپیتولاسیون است

وی با اشاره به اینکه این برجام به فرجام نخواهد رسید، گفت: این برجام به فرجام نخواهد رسید مگر اینکه بیخ گلوی این دولت را محکم خواهد فشرد زیرا این مذاکرات مانند کاپیتولاسیون است برجام مقدمه ای برای تسلیم جمهوری اسلامی و رها کردن کل انقلاب است تا این نظام رژیمی تسلیم بر اساس آنچه کدخدا می‌خواهد باشد.

 

همه امید رهبر معظم انقلاب به جوانان انقلابی است

این استاد دانشگاه ابراز کرد: بنابراین شما دانشجویان باید خوب آمریکا را بشناسید و شفاف‌سازی کنید در حال حاضر نیز برای انتخابات اسفند برنامه دارند تا فشار بیاورند و انتخابات مجلس خبرگان و پارلمان را ببرند در این رابطه رهبری تنها است و همه امید ایشان نیز به جوانان انقلابی است اگر جوانان انقلابی اقدامات لازم را داشته باشند به طور قطع موفق می‌شوند.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: در سخت ترین شرایط اوایل انقلاب از امام شنیدم که فرمودند مطئمن باشید که پرچم انقلاب اسلامی به دست امام زمان علیه السلام می‌رسد اما باید هزینه کنیم و هزینه آن هوشیاری است که اهل قلم و سخنرانان باید درباره گروه حکومت‌گرایانی که به سمت آمریکا گرایش پیدا کردند افشارگری کنند./807/پ201/ق 

ارسال نظرات