۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۹۴۱۰۶
با شمارگان 6 میلیون؛

چاپ 650 عنوان کتاب کودک از سوی به نشر

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت روز جهانی کودک 650 عنوان کتاب کودک شامل شعر، داستان، کتاب های علمی آموزشی از سوی انتشارات آستان قدس رضوی به چاپ رسید.
به نشر ؛ کودکانه

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، کودکان به دلیل هم ذات پنداری با شخصیت و شخصیت های اصلی داستان، دنیای کتاب را به راحتی حس کرده و از آنها تأثیر می پذیرند و به همین جهت نیز نگارش و چاپ کتاب برای این قشر از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است.

«به نشر» به عنوان بزرگترین ناشر شرق کشور تولیدات متعدد و متنوعی را برای این گروه سنی به انجام رسانده که 650 عنوان کتاب چاپ نخست و 854 عنوان چاپ مجدد طی کمتر از 20 سال فعالیت در حوزه کودک و نوجوان، بخشی از این تولیدات محسوب می شود.

مجموع شمارگان بیش ازشش میلیون نسخه کتاب نیز خود گواهی بر فعالیت چشمگیر انتشارات آستان قدس رضوی در حوزه نشر کودک است.

کتاب های ویژه کودک و نوجوان این انتشارات تحت عنوان «کتاب های پروانه» منتشر می شود، که دراین زمینه بیش از 200 نویسنده و 100 تصویرگر کتاب کودک با به نشر همکاری می کنند..

از میان کتاب های کودک و نوجوان این انتشارات، تنها در حدود150 عنوان ترجمه و الباقی تالیف می باشد که  انتشار کتاب با پشتوانه علمی و تخصصی از دلایل موفقیت به نشر در حوزه کتاب کودک است از این رو  بسیاری از کتاب های گروه کودک و نوجوان به نشر در جشنواره های مختلفی حائز رتبه های برتر شده اند.

بر اساس این گزارش تاکنون بیش از 40 کتاب کودک حائز 109 مقام برتر و جایزه در جشنواره های مختلف شده است و به عنوان نمونه در جشنواره کتاب برتر سال 1389 حدود یک ششم کتاب های راه یافته به مرحله نهایی به «به نشر» اختصاص داشت و این انتشارات با عنوان «نام های پرتکرار و پرافتخار» مورد قدردانی قرار گرفت.

علاقه مندان به تهیه کتاب و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق

منبع: به نشر

ارسال نظرات