۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۹۴۴۱۳

نمایشگاه «پیام اسلام» در مقر یونسکو افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاهی با عنوان «پیام اسلام» در مقر سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) در پاریس افتتاح شد.
يونسکو

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نمایشگاهی با عنوان «پیام اسلام»، روز جمعه، 17 مهرماه، در مقر سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) در پاریس افتتاح شد. 


 این نمایشگاه با هدف ترویج و تقویت فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز و تفاهم و دوستی میان ملت‌ها و فرهنگ‌ها راه‌اندازی شده و تا 22 مهرماه ادامه دارد.


وزارت اوقاف و امور دینی عمان، نمایندگی دائمی کشور عمان در یونسکو و سفارت عمان در پاریس در برگزاری این نمایشگاه همکاری دارند.


در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، تعدادی از شخصیت‌های برجسته از جمله «سامح عمرو»، رییس شورای اجرایی یونسکو، «سمیره بنت محمد موسی الموسی»، نماینده دائمی عمان در یونسکو و «ندی الناشف»، معاون مدیرکل یونسکو در علوم اجتماعی و انسانی و شماری از رؤسای مراکز دینی فرانسه، سفیران کشورهای مختلف و اساتید دانشگاه حضور داشتند.


در این نمایشگاه، 48 تابلو به زبان انگلیسی با موضوع زندگی مسلمانان و بالاخص زندگی روزانه مسلمانان در عمان، هنر تجسمی در اسلام، خوشنویسی عربی و آثار دینی و تاریخی عمان به نمایش گذاشته شده است.


همچنین، تابلوهای ارائه‌شده در این نمایشگاه به صورت الکترونیکی نیز قابل مشاهده هستند به طوری که افراد می‌دانند با استنفاده از نمایشگرهای موجود، محتویات تابلوهای عرضه شده را به 18 زبان زنده دنیا مشاهده کنند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات