۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۹۴۷۷۵
سیاستمدار مصری:

انفجار آنکارا آغاز حضور داعش در ترکیه است

خبرگزاری رسا ـ جبهه میانه‌رو مبارزه با افراط گرایی مصر با هشدار نسبت به احتمال وقوع انفجارهای مشابه حادثه آنکارا در کشورهای حامی تروریسم تاکید کرد که انفجار ترکیه شروعی برای حضور داعش در این کشور است.
صبره قاسمي موسس جبهه الوسطيه مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صبره قاسمی دبیرکل جبهه میانه‌رو مبارزه با افراط‌گرایی مصر، با بیان احتمال افزایش حملات پی‌در‌پی داعش به حکومت رجب طیب اردوغان در راستای تاثیر بر انتخابات پیش‌روی این کشور تاکید کرد: اردوغان که روزگاری بزرگترین حامی داعش به شمار می‌آمد، پس از سیطره این سازمان تروریستی بر مناطقی در شمال عراق، به بزرگترین دشمن داعش تبدیل شده است.

 

قاسمی با ادعای در اختیار قرار دادن اطلاعات امنیتی داعش به حکومت عراق از سوی ترکیه افزود: پس از آنکه اردوغان اطلاعات محرمانه‌ای از داعش را در اختیار آمریکا و حکومت العبادی در عراق قرار داد، نفرت و کینه شدید داعش را فرا گرفت و این سازمان را به انتقام گیری از اردوغان وا داشت.

 

وی با اشاره به وارد آمدن ضربات سنگین بر پیکره داعش پس از نشر این اطلاعات خاطرنشان کرد: داعش در حال حاضر به دشمن واحدی برای همگان، حتی گروه‌هایی که با ایدئولوژی‌های این سازمان همفکر نیستند، تبدیل شده است.

 

دبیرکل جبهه میانه‌رو مبارزه با افراط‌گرایی در پایان نسبت به احتمال قریب الوقوع انفجارهای مشابه در کشورهای حامی داعش هشدار داد./981/ب903/د

ارسال نظرات