۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۹۵۲۴۲

شورای مسلمانان انگلستان خواستار ثبت دقیق جرایم ناشی از تنفر در انگلیس شد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل شورای مسلمانان انگلستان خواستار ثبت دقیق تر جرائم ناشی از تنفر به ویژه حملات ناشی از انگیزه های دینی و نیز تعامل بیشتر دولت محافظه کار انگلستان با جامعه مسلمان این کشور در این ارتباط، شد.
انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شجاع شفیع، دبیرکل شورای مسلمانان انگلستان روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت: این مهم است که در هر رهیافتی که مبتنی بر مبارزه با اسلام هراسی باشد شیوه و نوع جرم همراه با نژاد مجرم نیز ثبت شود.


وی همچنین با توجه به اهمال پلیس انگلیس در ثبت جرایم ناشی از تنفر به ویژه جرایمی که با انگیزه های دینی صورت می گیرد و این مساله سبب بی اعتمادی در برخی از جوامع مسلمان شده است تصریح کرد: باید سازوکاری در نظر گرفته شود که شخص ثالثی نیز این وقایع را ثبت کند.


این فعال مدنی همچنین از دولت انگلیس خواست تا با ایجاد اتاق فکر، از نقطه نظرات اندیشمندان اسلامی در حوزه های اجتماعی استفاده شود.


وی اظهار کرد: شورای مسلمانان بریتانیا از اصولی که بر اساس آن دولت (انگلیس) در تعامل با جامعه مسلمانان از طریق ایجاد اتاق فکر عمل کند، حمایت به عمل می آورد.


شفیع هشدار داد: اما این مهم است که این اتاق تا چه میزان نماینده و منتخب جامعه مسلمانان باشد.


دبیر شورای مسلمانان انگلستان خاطرنشان ساخت: ما امیدواریم که این اتاق [فکر] شفاف بوده و شامل نمایندگانی از طیف های مختلف اسلامی باشد - به ویژه آن هایی که وابستگی به دولت ندارند.


وی تصریح کرد: ما انتظار داریم که این توصیه ها در خصوص این اتاق و سایر موضوعاتی که پیش تر مطرح شده است به طورجدی رسیدگی شود.


بر اساس گزارش پلیس انگلستان ، در دوره زمانی 2014/15 در ولز و انگلیس، 25 هزار و 528 مورد جرائم ناشی از تنفر به ثبت رسیده است که یک رکورد بشمار می آید.


این گزارش مؤید آن است که 80 درصد از این جرائم ناشی از تنفر، باانگیزه های نژادپرستانه و تنفرهای مذهبی صورت گرفته است.


بر اساس آمار پلیس انگلیس، انواع جرائم ناشی از تنفر، افزایش فراوانی داشته اند ولی بیشترین افزایش در جرائمی مشهود است که باانگیزه دینی صورت می گیرد.


آمارهای پلیس انگلیس مؤید افزایش 45 درصدی حملات ناشی از تنفر مذهبی و افزایش 4درصد جرائم ناشی مسائل نژادپرستانه است./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات