۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۹۵۸۳۸

ونزوئلا خواستار توقف وحشی‌گری‌های اسرائیل در فلسطین شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ونزوئلا در سازمان ملل خواستار اتخاذ تمهیداتی برای توقف وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین شد.
 فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رافائل رامیرز، نماینده ونزوئلا در سازمان ملل امروز در جلسه فوق‌العاده شورای امنیت، از این نهاد بین‌المللی خواست تا در راستای توقف کشتار مردم بی‌گناه فلسطینی ساکن در نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی تمهیداتی بیندیشد.

 

«رامیرز» در سخنرانی خود در این جلسه فوق العاده که با هدف بررسی تنش‌های رو به افزایش در اراضی اشغالی فلسطین و اتخاذ تدابیری برای حمایت بین‌المللی از فلسطینی‌ها برگزار کرد، اذعان داشت که در شرایط حیاتی فعلی نیاز به برخورد فوری و جدی شورای امنیت سازمان ملل متحد در فلسطین احساس می‌شود.

 

وی در این جلسه بر حقوق کامل ملت فلسطین به عنوان یک کشور برای حفاظت از سرزمین و مردم این کشور اصرار ورزید.

 

نماینده ونزوئلا در این جلسه خواستار توقف حملات خشونت آمیز رژیم «تل‌آویو» علیه مردم بی‌گناه فلسطین شد.

 

«رامیرز» ضمن اشاره به پرچم برافراشته شده فلسطین در کنار پرچم دیگر کشورهای جهان در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، اذعان داشت که این پرچم نشانه تعهد اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان در حمایت از حقوق مسلم ملت فلسطین است.

 

نماینده ونزوئلا در سازمان ملل ضمن اعلام حمایت ملت کشورش از مردم فلسطین عنوان کرد که «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا حملات نیروهای اسرائیلی به مردم غیرنظامی فلسطینی و کشتار آنان و تخریب مسجد اقصی در اواخر هفته گذشته را محکوم می‌کند.

 

وی همچنین در ادامه اظهاراتش موانع ایجاد شده از سوی رژیم صهیونیستی و عدم اجازه آن‌ها برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به قربانیان و مردم غیرنظامی فلسطینی و همچنین حملات نیروهای اسرائیلی به آمبولانس‌های سازمان هلال احمر را به شدت محکوم کرد و این قبیل اقدامات خشونت‌آمیز را تجاوز به اصول حقوق بشر دانست.

 

«رامیز» همچنین از حملات اخیر و وحشیانه رژیم صهیونیستی و پیشبرد سیاست‌های مغرضانه و عمدی از سوی این رژیم در راستای جداسازی ملت فلسطین از هم و پراکنده ساختن آن‌ها و در نهایت غصب سرزمین مادری آن‌ها، به شدت انتقاد کرد.

 

وی در اظهارات خود بر حمایت ملت ونزوئلا از مردم بی‌گناه فلسطین و حق این کشور برای استقلال و دخل و تصرف در امور سرزمینی این کشور، تاکید کرد.

 

طی یک ماه گذشته اراضی اشغالی بین فلسطین و رژیم صهیونیستی صحنه نبرد نیروهای مردمی و نظامیان اسرائیلی بوده است.

 

طی مدت اخیر شهرک‌نشینان اسرائیلی از هیچ عمل خشونت‌آمیزی علیه فلسطینیان فرو گذار نکرد‌ه‌اند؛ هتک حرمت از حریم مقدس مسجدالاقصی نمونه از وحشی‌گری‌های این رژیم غاصب در فلسطین است.

 

«ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل  همچنین ضمن حضور در این جلسه گفت که سازمان ملل باید راهی برای حمایت از فلسطینی‌ها بیابد و این راه باید شامل استقرار نیرویی بین‌المللی در اراضی اشغالی ابتدا در شهر قدیمی قدس و مسجدالاقصی باشد.

 

نماینده فلسطین در سازمان ملل همچنین از این سازمان خواست از فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی به ویژه در قدس شرقی حمایت بیشتری به عمل آورد و به اشغالگری اسرائیل پایان دهد.

 

وی در این جلسه تاکید کرد که هتک حرمت مسجد الاقصی به دست اسرائیلی‌ها موجب عصبانیت فلسطینی‌ها می‌شود و این درگیری‌ها به درگیری دینی تبدیل خواهد شد./994/ب102/د

ارسال نظرات