۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۹۵۹۱۶
سازمان ملل اعلام کرد؛

بلژیک دارای بیشترین تبعه عضو داعش در میان کشورهای اروپایی است

خبرگزاری رسا ـ بر اساس گزارش سازمان ملل، در میان کشورهای اروپایی، بلژیک دارای بیشترین تبعه عضو داعش در سوریه و عراق است.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بنابر اعلام سازمان ملل متحد، اتباع بلژیک بیش از اتباع سایر کشورهای اروپایی عضو گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق هستند.

 

کارشناسان سازمان ملل همچنین در پایان تحقیقاتی در بلژیک اعلام کردند که گروه تروریستی داعش به افرادی که موفق به استخدام و جذب افراد برای این گروه تروریستی در سوریه و عراق شده‌اند، تا 10 هزار دلار پاداش می‌دهد.

 

یک کارشناس حقوق‌بشر طی اظهاراتی در این باره اعلام کرد: شمار مبارزان خارجی بلژیکی که برای پیوستن به جنگ‌های جاری در سوریه و عراق به این کشورها عزیمت کرده‌اند، بیشتر از اتباع سایر کشورهای اروپایی است.

 

بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی سازمان ملل متحد، از سال 2010 تاکنون بیش از 500 تبعه بلژیکی برای مبارزه در کنار تروریست‌های تکفیری‌ به خارج از این کشور سفر کرده‌اند.

 

بنابر اعلام کارشناسان سازمان ملل، 207 بلژیکی تاکنون به سوریه سفر کرده‌اند که از این تعداد 77 نفر در جریان جنگ‌های خارجی کشته شده‌اند و 128 نفر به کشور بازگشته‌اند./982/ب103/د

ارسال نظرات