۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۹۶۰۵۰

حماس از روسیه برای حمایت از مسجد الاقصی یاری طلبید

خبرگزاری رسا ـ جنبش حماس در رابطه با تلاش ها و تحرکات رییس دفتر سیاسی این جنبش برای پایان بخشیدن به جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و بیت المقدس و مسجد مبارک الاقصی بیانیه‎ای را صادر کرد.
خالد مشعل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در رابطه با تلاش ها و تحرکات خالد مشعل رییس دفتر سیاسی این جنبش برای پایان بخشیدن به جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و بیت المقدس و مسجد مبارک الاقصی بیانیه ای را صادر کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در چارچوب تلاش ها و رایزنی ها و ملاقات هایش با مقامات عربی و اسلامی و بین المللی در سایه تشدید تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و بیت المقدس و مسجد مبارک الاقصی با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و فرستاده ویژه رییس جمهور این کشور به منطقه و کشورهای آفریقایی تلفنی صحبت کرد.

 

برادر خالد مشعل در جریان این تماس تلفنی جنایات و تجاوزات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست علیه ملت فلسطین از جمله اعدام های میدانی کودکان و زنان فلسطینی را تشریح کرد، جنایاتی که خشم ملت فلسطین را برانگیخت و آنان را به قیام علیه اشغالگران صهیونیستی و رویارویی با آن واداشت؛ به ویژه اینکه تلاش های توطئه آمیز رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجد مبارک الاقصی و یهودی سازی شهر بیت المقدس اوج گرفته است. 


رییس دفتر سیاسی حماس از معاون وزیر امور خارجه روسیه خواست تا کشورش به عنوان یک وزنه سنگین در عرصه بین الملل به تلاش هایش در جهت اعمال فشار بر سران "اسرائیل" به منظور پایان بخشیدن به جنایاتشان علیه ملت فلسطین و مقدسات این ملت ادامه دهد.

 

بوگدانوف در این تماس ضمن ابراز انزجار نسبت به رخدادهای جاری در فلسطین و تجاوزات اشغالگران صهیونیست، قول داد که کشورش به تلاش هایش در زمینه پایان بخشیدن به این رفتارهای غیر انسانی ادامه دهد./994/ب102/د

ارسال نظرات